Direktlänk till inlägg 6 april 2019

ÄNTLIGEN är det VÅR!!

Av Pisan - 6 april 2019 13:26

 


Åh vad jag längtar!!!! Vill att det skall bli 11 maj NU!!! Bilden är tagen i maj 2015 när jag var i Spanien första gången. Har varit där en gånt till sen, i september 2017. Skall försöka ta ännu mer bilder den här gången, än vad jag gjorde de gångerna. Jag skall fota MASSOR har jag tänkt   


Men jag skall väl inte klaga på att det är trist och så här för de senaste dagarna har vädret varit toppen. Vilken värme vi haft! I förrgår hade jag 20 grader i skuggan på balkongen. Igår var det liiiite kallare, men inte mycket. Det har gått bra med att ha kofta på sig de här 2 senaste dagarna, sååå skönt! Och kängorna har jag ställt på hyllan, där skall de få stå nu tänkte jag. Och så har jag hängt undan den tjocka vinterjackan. Tog fram några tunnare jackor och har tvättat den jag haft mest i vinter + några andra jackor som var i behov av tvätt. Skönt att ha det gjort. Har börjat gräva fram sommarkläder som shorts och linnen och sånt i garderoben, som jag skall ha med mig till Spanien. Det mesta är skrynkligt så jag får stryka det. Har även köpt några cykelbyxor på nätet som skall med. Skall försöka packa lätt den här gången, hade med mig alldeles för mycket kläder förra gången. Det finns ju tvättmaskin i huset så det behövs inte tas med så mycket. Jag  SKALL verkligen packa lätt i år   


Igår tvättade jag rent de 2 stolarna jag har ute på balkongen, och bordet. Och sen satt jag där i solen och läste i veckotidningar jag fått av mamma. Det var sååå gott! Har ju längtat efter det här så länge nu. ÄNTLIGEN är det VÅR!!!         


Idag är det dock inte så varmt och gott där ute. Solen har uteblivit idag och då blir det ju inte så varmt även om temperaturen går mot 15 grader. Tror det blir Netflix idag. Igår kom nya säsongen av "The Chilling Adventures of Sabrina" och jag har kollat på ungefär hälften, satt och kollade på det hela kvällen igår. Det var ju ändå inget vettigt på tablå-tv. Ikväll är det "Das Boot" som jag följer. Men det är ju bara en timme. Får se vad jag tittar på mer.


Idag har jag konstig värk i ena ögat som går bakåt i huvudet och ner i nacken. Det är lite som sticksmärta, konstigt ont är det i a f. Hoppas det inte blir nåt värre av det. Det räcker med att min rygg är helkass just nu och har varit i c:a 1 vecka. Har suttit i soffan med min värmekudde sen i måndags då jag kom hem, det är jätteskönt men jag vet inte om det gör nån nytta direkt. Förbaskade rygg   


Ha nu en jättefin lördag och söndag goa du!   


 
 
Lena S

Lena S

6 april 2019 20:53

Skönt det låter med vår. Här är det ingen värme än. Det här pratats om snö till veckan. 😕 Men det behöver väl komma ner innan värmen kommer.

Hur länge blir ni borta? Det kanske du har skrivit men det här jag missat.

Sitter här i soffan med hjärntrötthet. Va oväntat länge hos mina vänner idag, det gillar inte hjärnan även om det va trevligt.

Kram ❤

http://enbrakansla.blogg.se

Pisan

8 april 2019 10:45

Idag har vi "vanligt" väder igen. Hörde också att det ev ska komma snö. Vi blir borta 8 dagar. Längtar :-) Jag skall till stan idag med dottern, hon ville ha med mig när hon skall handla kläder. Så ikväll har jag hjärntrötthet.... Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

8 april 2019 13:38

I helgen var det superskönt ute men idag höll jag på att frysa ihjäl 😂 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

9 april 2019 12:41

Jag höll också på att frysa ihjäl igår, var på stan och det blåste så himla kallt. Tror det är likadant idag. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

8 april 2019 14:18

Här har vi vår också än om blåsigt. Förstår att du längtar tills du skall resa. Jag har inte varit till Spanien men skulle vilja åka dit. Då har ni varmare än hos oss för i morse var det en grad kallt men nu är det nog 10 grader varmt. Det är verkligen skönt att få hänga undan dom tjockaste vinterkläderna.

Den serien har jag missat. Das Boot har jag sett en film som heter.

Jag känner igen detta med ögon för jag har haft det några gånger då nacken varit som sämst men sen har det gått över

Ha nu en fin början på veckan
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

9 april 2019 12:41

Igår och idag har det inte varit nån värme precis, och så blåser det nordanvind, usch vad kallt det var på stan igår! Das boot-serien kan du se på SVT-play skulle jag tro. Den utspelar sig tiden efter Das Boot-filmen. Den är riktigt bra den här serien.
Det där med värken i ögat försvann till dagen efter, skönt. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards