Direktlänk till inlägg 10 april 2019

Det börjar närma sig påsk

Av Pisan - 10 april 2019 13:14

 


Minipåskliljor från min balkong. De slog ut nu i helgen när det blev lite varmare. Nu är kylan tillbaks igen. I förrgår åkte jag och lilltrollet in till stan. Jag behövde få mina glasögon justerade lite hos Specsavers och lilltrollet skulle köpa tröjor och ett par byxor för presentkort hon hade. Jösses vad det blåste kallt! Igår var det också kyligt när jag gick till vc. Stoppade ut näsan på balkongen förut och det var bara 3 grader. Hua! Då är det gott att hålla sig inomhus   


Trippen till stan var mysig med dottern. Vi gick och fikade på Ahlströms konditori, stans äldsta. Det startades upp 1901 så det har några år på nacken. Där inne ser det ut som det gjorde på konditori när jag var liten på 70- och 80-talet. Vi åt goda toasts. Men det blev några timmar i myllret i stan och många steg för min arma kropp.... Gick fler steg än när jag var i Ullared för nån vecka sen. Igår fick jag betala. Hujedamej vad jag mådde dåligt! Hade värken från helvetet. Satt i hela dagen igår, och hjärnan var helt trög och jag hade tinnitus som skrek i huvudet på mig. Idag är det liiite bättre men jag har bra ont i kroppen - hela kroppen, det värker överallt. Hade svårt att somna igår kväll eftersom det gjorde så ont, hittade ingen bra ställning att ligga i, allt gjorde ont. Jag funderade länge igår på om jag skulle ringa och boka av min spruta som jag skulle ha på em. Men bestämde mig för att gå ändå, tog på mig kläder och släpade mig dit och sen direkt hem igen. Tur jag har nära, det tar bara ett par minuter att gå dit. Eftersom lilltrollet var ledig även igår så fick hon gå och handla, jag orkade inte följa med.


När vi skulle åka hem från stan i måndags vart det totalt kaos, och då menar jag KAOS. Nån dåre hade en handgranat i näven i Brunnsparken så hela den spärrades av och kollektivtrafiken lamslogs. Det var kilometervis med bussar i kö på gatorna, när vi äntligen hade kommit på vår så var den ju knökfull (men jag fick plats att sitta) och köerna ut ur stan var rejäla.... Min hjärna fick härdsmälta och jag var sååå hjärntrött när vi kommit hem och hela dagen igår. Den där handgranaten visade sig vara fejk läste jag i GT. Vi visste inte vad som hänt i Brunnsparken mer än vad Västtrafik meddelade i sin högtalare. "En polisinsats" var orsaken till trafikkaoset. Så jag fick reda på exakt vad som hänt först när jag läste om det i mobilen. Jäkla dåre!


Det börjar närma sig påsk nu. Har du några planer? Det har jag. Men inga jättespännande precis...   Jag skall åka till älsklingen och spendera påsken där. Förra och förrförra året kom han hit över påsk, han fick då skjuts till Tranemo där han kunde ta buss hit och likadant hem sen. Men i år åker jag som sagt. Och vi har inga speciella planer för vad vi skall göra, det är gott att bara ta det lugnt och njuta av att vara ledig. Hoppas på bra väder för jag längtar efter att få komma ut på cykeltur. Jag åker redan på onsdag.


Ha en finfin onsdagseftermiddag och kväll!   



 
 
Nilla

Nilla

11 april 2019 15:18

Vilka galningar det finns. Vi ska tapetsera om i vardagsrummet i påsk. Inte så kul men ska bli kul att få fint :-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

12 april 2019 12:32

Ja, vilka galningar det finns... Vad roligt med nya tapeter! Kramis! ♥

 
Gina

Gina

12 april 2019 14:44

Men Oj så påskfint det var här inne på din blogg! Bild på dina minipåskliljor på ballis och våriga färger med pippifåglar och blomster här på bloggen din *tumme upp*
Men det var väl typiskt att den där dåren skulle hålla på med sattyg när du väl var ute och shoppade länge!
Hoppas ni hade trevligt ändå, så pass att det var värt ditt dåliga mående dagen efter!
Kramisar ♥

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

13 april 2019 10:30

Tack! ♥ Det enda stället som får påskpynt numera är bloggen :-) Ja, typiskt att den jädra dåren skulle ut och jävlas just när JAG ville hem... Jadå, vi hade det trevligt ändå. Det var värt eländet dagarna efter. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

13 april 2019 07:24

Vad fint du gjort härinne med bakgrund och förgrundsfärg. Jag blev glad så här på morgonen. Så snyggt med poskliljorna och ugglan bredvid.

Här har vi också fått kallare men solen skiner men tycks inte värma upp så mycket ändå. Hoppas det gick bra med glasögonen och att dottern fick tag på kläder

Så kul att det fiket finns kvar och är tidstypiskt. Trist bara att allt kommer efter och du får lida för att ha haft det trevligt.

Vad mycket hemskheter som händer numera. Jag Skall googla på detta för jag har missat det

Vad härligt att du skall till din kille i påsk så ni får vara ihop. Hur länge har ni varit tillsammans nu?.

Vi bor ju i evakueringslägenhet så vi kan inte ens påskpynta och vi är dåliga på att fira påsk ändå. Vi bara tar det lugnt och sonen har fullt upp så honom träffar vi senare.

Ha nu en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 april 2019 10:37

Tack! ♥ Jodå, det gick bra med brillorna, nu sitter de där de ska och åker inte ner på näsan hela tiden. Och lilltrollet hittade jeans och tröjor. Byxorna köpte hon på Lager 157 och tröjorna på Åhléns och hon var så nöjd så :-) Jo, det händer nåt varje dag numera, tur man inte bor mitt inne i stan. Jo, det är tråkigt att det alltid blir surt efter men jag visste ju det innan, och det var värt det. Jag har ju "tid" att vara dålig dagen efter eftersom jag inte jobbar. Klarar ju inte jobba längre dels p g a det.
Det blir mysigt att ha hela påsken tillsammans. I sommar har vi varit ihop i 7 år.
Jag har kommit ifrån det här med att påskpynta, det har blivit mindre och mindre för varje år tycker jag. Och är jag ändå inte hemma.... Lilltrollet bryr sig inte om ifall det är pyntat eller inte :-) Ha en fin dag själv vännen! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

13 april 2019 07:27

Jag skrev en lång kommentar men vet ej om den kom in för när jag publicerade den så kommer ju en ruta upp längst upp som man skall klickas på och det hann jag inte för den försvann direkt

kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 april 2019 10:37

Den kom in! Den där rutan försvinner alltid så snabbt numera och man behöver inte klicka på den. ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards