Direktlänk till inlägg 15 april 2019

Men det gör ju inget

Av Pisan - 15 april 2019 12:14

 


God middag! Här sitter jag och har precis fått i mig frukosten.  Det är sol idag med, och lite varmare tror jag. Skall stoppa ut huvudet på balkongen om en stund och se om jag har lust att sätta mig där lite. Det har jag bara om det är lagom varmt där, vill ju inte frysa.


Igår kom jag äntligen ut för att hämta mina paket som låg och väntade på mig. Kom aldrig iväg i lördags, satte mig på balkongen och där var det gott, satt nån timme - men inte i solen hela tiden. Läste lite i en bok om Göteborg jag lånat av mina föräldrar, och drack kaffe. Det var riktigt mysigt. Under tiden jag satt där kom en av grannarna i uppgången bredvid ut med sina hundvalpar, de sprang omkring ute på gräset, fast inhägnat. Jösses vad söta de är! Man smälter ju totalt    Det är nån sån där jätteliten hundras och valparna är pyttesmå pälsbollar   De är ute just nu med såg jag. Hade jag inte varit allergisk mot pälsdjur och inte varit så dålig i min fibro och ME så hade jag gärna velat ha en hund tror jag. 

Och sen när jag gick in fick jag huvudvärk - fast jag inte satt i solen för länge. Så jag kom aldrig iväg till affären för att hämta mina paket. Men det gjorde jag igår kväll istället. Hade beställt lite smågrejer från Ikea, bl a duschdraperi och handdukar. Och så hämtade jag ut dessa:


 


Ja! Jag har blivit tokig och köpt mig ett par sandaler till   Dessa är från Scholl och passar mina fossingar perfekt. De är sköna också. Så nu har jag 3 par sandaler att välja på i sommar. I många år har jag bara haft 1 par. 


Det känns inte som måndag idag. Dels så är lilltrollet ledig och så är det fullt med ungar ute här på gården, det är ju påsklov. Det blir en konstig vecka det här. Men det gör ju inget      Ha en finfin måndag!   

 
 
Annelie

Annelie

16 april 2019 08:36

När du säger gräsmatta och hundvalpar, jag är sååå glad vi bodde där vi bodde när Gaston var liten. För vad lätt det var att bara rulla ut på gräsmattan med honom då och eftersom det var en så helt fantastisk underbar sommar, så satt jag ofta ute med honom. Han älskade att ligga i en liten grop i gräsmattan, precis bredvid stocken. Fast solen stod som högst och grillade på ordentligt, så ville han ligga där. Älskade baby.
Jag är glad att Göran tar huvudansvaret för Gaston, men är ändå glad att vi har honom, så jag MÅSTE ut, annars så låg jag nog i sängen, fast jag egentligen vore piggare.
Sedan är jag så glad, att jag äntligen har mitt garage till "moppen", så mycket enklare att åka ut med honom nu. Igår kväll, tog vi oss en runda runt sjön, fick åka i skogen en del, men det är inga problem. Enda är att jag saknar en "moppe" med 4 hjul, den är säkrare. Men, det har de inte i denna kommun eller region.

Wow, vilka snygga sandaler, vart har du skickat efter dessa ifrån, stämmer storleken bra..??

Nytt lösen på min blogg IGEN, skriv PM till mig på Facebook, så får du det... // Ha en jättefin tisdag vännen, Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

16 april 2019 11:34

Det är ju perfekt med gräsmatta när man har små valpar. Vilken tur att vi hade den sommar vi hade när Gaston var liten. Tänk om det regnat hela sommaren...
Visst är det snygga, älskar dem. Har köpt dem på Min Fot och storleken stämde perfekt. Och Scholl har ju jättebra skor för knäppa fötter. Kramis! ♥

 
Bittan

Bittan

16 april 2019 13:06

Hej! Nu har jag äntligen skrivit på min blogg idag och önskar dig en Glad påsk!
Så fina skor du köpt ser så sköna ut. Var har du köpt Dessa?
Nu skall vi snart åka och handla lite.
Ha en bra påskhelg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.

Pisan

16 april 2019 13:24

Hej! Då skall jag gå in och titta där med en gång :-) Sandalerna har jag köpt på Min Fot

https://www.minfot.se/

Jag skall också ut och handla lite om en stund. Ha en riktigt fin och glad påsk vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

16 april 2019 14:34

De var ju både snygga och såg sköna ut :-) kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

16 april 2019 15:52

Ja, visst är de snygga :-) Och så är de sköna, i a f det lilla jag provat och gått här inne med dem. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

17 april 2019 07:10

Vi har rätt varmt här också just nu med sol och vindstilla. Ja du man smälter när man ser både gulliga hundar och katter. Jag är mer kattperson men kan inte känna mig låst så därför har jag aldrig skaffat katt

Sandalerna du köpte är ju både ursnygga och ser bekväma ut. Jag måste själv ha bra skor på fötterna numera på grund av skadorna. gillar höjden på sulan också. Dom kommer du trivas i

Här ser vi inga barn för det finns ingen lekpark och bara asfalt utanför. Vi kommer snart hem tack och lov

Glad Påsk till dig och din familj
Mr T hälsar

Kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 april 2019 11:05

Idag skiner solen, igår var det molnigt, och det skall bli över 15 grader visst. Det verkar bli härligt vårväder hela påsken.
Ja, visst är sandalerna snygga, jag blev kär i dem så fort jag såg dem :-) Gillar också höjden på sulan, de bästa skorna är de som har lite tjockare sula, det är bra för mina besvärliga fötter.
Nu är det ju inte långt kvar tills ni får flytta hem igen, och så fint ni får det! Härligt. Sen kan du gå runt i ditt eget hem och bara njuta av att ni fått det så fint :-) Glad påsk vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards