Direktlänk till inlägg 24 april 2019

Kanonväder, brand och födelsedag

Av Pisan - 24 april 2019 07:46

 


God morgon! Här sitter jag redan, såhär tidigt brukar jag inte vara uppe men idag vaknade jag redan vid 6-tiden med världens huvudvärk. Den allra värsta sorten. Det var länge sen jag hade sån huvudvärk. Kan ju inte ligga ner när jag har så ont i huvudet så det var bara till att gå upp. Sitter här vid köksbordet med en mugg te och gäspar så tårarna rinner. Idag ser det ut att bli en mulen dag.


Vilket väder vi haft i påsk! Rena sommarvädret. Igår på vägen hem var det jättevarmt. I helgen har vi varit ute en del på små cykelturer. På en av dem tog jag den här bilden:


 


Även den översta bilden är tagen under en cykeltur. De där japanska körsbärsträden är ju sååå vackra när de blommar. Tänk om de kunde blomma hela sommaren, det hade ju varit underbart   


Vi har även ätit gott och kollat lite på Sopranos på kvällarna, håller ju på med den serien just nu när vi ses. Och så har det blivit kaffe på balkongen, flera gånger. Det är ju så härligt   

   

I måndags morse när vi vaknade såg vi brandrök på himlen en bit bort. Det hade börjat brinna vid 6-tiden på morgonen. Hela dagen luktade det skogsbrand i hela Gislaved. Vad jag vet så håller de fortfarande på med släckningsarbete, det är en mosse bl a som brinner och igår blåste det ju som sjutton och det är ju inte speciellt idealiskt när det brinner. Läste på nån nättidning nyss att ännu en brand härjar i Gislaved, denna gång i en industrilokal. Den första branden verkar vara anlagd tydligen. Idioter!   Och det brinner ju på många ställen just nu. Även här i Härryda kommun brinner det på flera ställen, bl a vid flygplatsen. Har inte läst om den branden ännu dock så jag vet inte om den fortfarande härjar. Man vattenbombade med helikopter igår kväll.



Igår fyllde mitt lilltroll 21. Men när jag kom hem var hon inte hemma trots att hon var ledig, hon var iväg på ett träningspass + lunch med väninnor på stan. Men på kvällen fick vi lite tid tillsammans, vi åt middag ihop vilket inte är vanligt numera eftersom hon ofta är hemma sent eftersom hon jobbar i butik. Hon fick presenter och vi satt och pratade och så hade vi storasyster med på videosamtal i mobilen en stund också. Vi hade köpt present ihop så hon ville ju vara med när lilltrollet öppnade det. Ett presentkort på butiken med träningskläder, Aim. Jag hade även beställt hem en 2,2 liters vattenflaska att ha med på träningen + en burk på hela 1 kg med jordnötssmör (mest på skoj   ) för dottern är galen i det    Vi skall fira hennes födelsedag "på riktigt" med mormor och morfar också lite längre fram - vi firar både hennes födelsedag och min (som är i början av juni) tillsammans om några veckor.


Idag har jag en tidig tid för B12-injektion så jag kan inte gå och lägga mig när huvudvärken släppt lite på pillren jag tog när jag gick upp. Får ta en middagslur istället. Om huvudvärken tillåter. 


Ha en finfin onsdag!   


 

 
 
Gina

Gina

24 april 2019 10:00

Hola Chica!
Vilka underbart härliga bilder du bjuder på! Håller med dig: De japanska körsbärsträden borde blomma hela sommaren, eller ännu bättre, jämt :-)
Presentkort på träningskläder var ju ypperligt bra om hon fick hela 1 kilo jordnötssmör *skratt* Himla mumma med jordnötssmör, men lägger sig som bomull kring midjan...Om, man nu är som jag att jag vräker i mig mängder om det finns hemma :-)
Uscha börjar bränderna redan härja!? Må det inte bli som i fjol med grillningsförbud hela sommaren!
Hoppas huvudvärken släpper snart för dig!
Kramar! ♥

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

24 april 2019 11:54

Jordnötssmör är tydligen nyttigare än man kan tro, trodde också att det var värsta fettismaten. Jag gillar det inte, tycker också att det luktar illa :-) Blir det lika varmt som förra sommaren blir det ju katastrof. Huvudvärken är fortfarande kvar, har precis fyllt på med piller och en mugg kaffe, hoppas det ger sig. Men jag tror nog den sitter i hela dagen, kanske i morgon också. Det brukar nämligen bli så när den här riktigt jobbiga huvudvärken kommer på besök. Jädra våldsgäst!! :-(
Kramis! ♥

 
Lena S

Lena S

24 april 2019 12:59

Ja dom japanska körsbärsblommorna är helt ljuvliga.
Häftig bild du tog i skogen.
Usch det är så läskigt med bränderna. Hoppas det inte blir som förra året.

Jag har garderat mej ifall det blir lika varmt. Har köpt 2 pelarfläkar som finns på posten nu.
Kramkram❣🌞

http://enbrakansla.blogg.se

Pisan

25 april 2019 11:52

Det är riktigt läskigt med bränderna, det brinner ju på alla möjliga ställen nu. Det väntas regn i helgen, det är ju bra men det behövs nog ännu mer.
Tack! Det var riktig trollskog där jag fotade. De japanska körsbärsblommorna är verkligen ljuvliga.
Bra att du garderat dig, man vet ju inte hur sommaren blir. Jag har 2 fläktar sen tidigare. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

25 april 2019 14:22

Fy för sådan huvudvärk, är ju vidrigt. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

25 april 2019 16:44

Ja, det är vidrigt. Den är kvar än. Blä. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

26 april 2019 08:19

Fantastiskt fin bild på trädet. Tråkigt att höra att du har sån huvudvärk. Jag vet hur det känns för jag hade migrän i 5 år på 1990-talet. Hoppas det snart går över.

Det har verkligen varit toppenväder i påsk och det fortsätter. Härliga bilder och så kul att ni även cyklat i påsk

Jag läste om att det brann där i krokarna så jag hoppas vi får lite regn snart. Det är jobbigt att vara nära brandrök. Annars blir det som förra sommaren. Sen är det en del dårar som tänder på också

Underbart att kunna sitta på balkongen och mysa. Vi flyttar hem i dag och det känns toppen. Vår balkong har ju inte blivit klar i år än så det lär dröja innan vi kan sitta där.

Jag blir mörkrädd av att tiden går så fort så din yngsta dotter fyllt 21 år. Gratulera henne från oss. Hur gammal är din äldsta dotter?.

Ha nu en skön fredag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

26 april 2019 12:00

Tack! Det är ju så vackert när dessa träd blommar. Tråkigt att ni inte fått er balkong klar än. Jag har inte fått upp min solstol än och jag behöver en ny matta till golvet så det dröjer innan det är klart där ute men jag sitter där ändå :-) Lite fina blommor vill jag ju ha också men det får jag ta sen när jag kommit hem från Spanien.
Jag skall gratta dottern, hon gick precis iväg till jobbet. Storasyster fyller 23 i september. Time flies. Ha en fin helg! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards