Direktlänk till inlägg 26 augusti 2020

Lingon och blåbär

Av Pisan - 26 augusti 2020 18:02

Halloj! Kolla in Ester, hon är sugen på blåbärspajen jag gjort. Älsklingen har plockat hur mycket blåbär och lingon som helst de senaste veckorna. Igår och i lördags syltades det lingon här. Blåbären ligger i frysen.

Jag har det bra här i Småland. Det har äntligen blivit svalare. Gott. Jag har fortfarande ont i min skuldra/arm. Vissa dagar har det varit riktigt jobbigt. Har igår påbörjat en kur med Voltaren gel. Hoppas det blir bättre av det så jag slipper läkarbesök.

Ha det fint godingar!

 
 
Nilla

Nilla

27 augusti 2020 14:37

Pajen såg väldigt god ut :-) Vad jobbigt med armen, är så typiskt att allt ska bli så segdraget när man har fibro. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

28 augusti 2020 12:02

Den var jättegod. Ja, så typiskt. Och just nu också, kunde ju hellre vart när jag är hemma. Det blir nog vc på tisdag. Åker hem på måndag. Kramis!

 
wiper

wiper

30 augusti 2020 09:39

Pajen ser fantastisk ut och jag ser att ni haft fullt upp. Min man har också ont i sin arm upp mot axeln och han tror han fått slemsäcksinflammation. Kan du ha fått det också tro?. Han har frågat om tid på vårdkontakter till sjukgymnastiken så dom får undersöka först.

Hoppas det går över av sig själv för dig. Härlig att du har det bra där i Småland. Vi har inte varit där på 3,5 år nu.

Ha en skön söndag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 september 2020 11:31

Den var jättegod! Det här jag har i skuldran/axeln/armen/handen är nog en större inflammation än slemsäcksinflammation eller bursit som det heter. Jag får ju såna här inflammationer lite då och då i kroppen, det är väl så när man har fibro. Jag har påbörjat en kur med Voltaren, får se hur det går. Blir det inte bättre inom nån vecka så får jag söka för det. Men antiinflammatoriska tabletter kan jag inte ta för min mage tål inte det.
Har haft det härligt i Småland. Jag kom hem igår eftermiddag. Ha en fin vecka vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards