Direktlänk till inlägg 18 september 2020

Sliten

Av Pisan - 18 september 2020 11:49

 


Halloj! Idag är det inte vilken dag som helst! Det är min äldsta dotters 24:e födelsedag! Grattis älskade unge!   


Nu är jag hemma igen. Vi var helt slut igår morse så efter frukost och utcheckning från hotellet blev det bara en snabbis, typ på 40 min, inne i varuhuset för att köpa det sista på listan. Ena vänninan väntade i bilen, hon var klar med sitt shoppande. Jösses vad sliten jag är. Andra dagen, i onsdags, orkade jag inte länge i varuhuset, gick till hotellet och lade mig på sängen. Hade då även varit inne på Panduros outlet och fyndat lite pyssel. Men fick ändå med mig nästan allt på min lista. Efter välbehövlig vila gick vi den lilla biten till Rosegarden och åt deras asiatiska buffé till lunch. Efter den gick mina väninnor en runda till inne på varuhuset medans jag gick till hotellet och lade mig på sängen igen. När de kom tillbaka var de helt slut de med och vi låg där i våra sängar och fnissade och hade det trevligt. Ompackning av allt som blivit inköpt blev det också. Vi åt middag på hotellet den kvällen också. De hade buffé där med. Jättegod mat. Kan verkligen rekommendera Hotellet, god mat och jättetrevlig personal. All personal där var jättetrevlig, t o m städerskorna hälsade glatt på en. Det kommer nog bli fler resor dit i framtiden.


Vad har hon köpt där i Ullared då? undrar ni säkert    Jo, jag har bl a köpt: Skor, som ni såg på bilden i inlägget innan. Ljus, kryddor, hårsnoddar till lilltrollet, underkläder till mina troll, strumpor till mig, julpapper, torrschampo till lilltrollet, kalenderljus, handsprit, hörlurar till mig x 2, flera nattlinnen till mig och även 1 till min mor, sovkuddar 4 st, vadderade kuvert, fingervantar till mig och min mor, grytunderlägg, hårfärg och 2 papperskorgar till min pysselhörna + en hel del förvaring till min pysselhörna. Köpte även lite julgodis som skall sparas till jul och ett par julklappar och en överraskning till älsklingen. Köpte också en elljusstake till lilltrollet som hon skall ha i sitt fönster i sitt rum:


 


Visst är den fin? Köpte även en elljustake åt mina föräldrar:


 


Också jättefin tycker jag. Jag hittade dock inga kläder där till mig, såg inget snyggt alls som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men jag behöver inga kläder just nu så det fanns inte med på min inköpslista. Har gott om kläder i min garderob.


Nu kommer det dröja innan jag hittar på såna här dumheter åt min kropp.... Är det värt det? undrar nog flera av er. Jo, det är det nog för jag har haft jättejättetrevligt och roligt samtidigt som det tär på kroppen. Vi har verkligen kul vi 3 tjejer. 


Nu skall jag gå ut på balkongen och känna om det är skönt att sitta där. Solen är framme just nu men det blåser nåt så in i bänken. Är det skönt så blir det nog nån timme där ute. Annars blir det soffan. För nåt annat orkar jag inte idag.


Ha en finfin fredag!!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

19 september 2020 13:36

Vi grattade henne på fb men jag förstår inte vart tiden tagit vägen. Otroligt att hon redan är 24 år. Hon är så jättefin precis som sin mor och det är din andra dotter också. Toppentjejer

Vad härligt att det gick bra på Ullared och du fick tag allt på listen. Så lyckat att hotellet var bra både vad gäller mat och bemötande. Förstår att ni haft kul

Jättesnygga elljusstakar. Jag har inte varit till Ullared än om vi inte haft så långt att åka. Vet inte varför vi inte tagit oss dit

Vi har sol men inte så blåsigt som hos dig. Toppen att allt gick så bra än om det kom lite surt efter. Jag är också jämt helt slut när vi varit ute på nåt i många timmar. Jag har så länge jag kan minnas måste ha återhämtning och det är nog min högkänslighet för jag får så många intryck som tröttar ut

Ha nu en skön helg vännen
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

20 september 2020 09:54

Ja, redan 24. Det känns som igår hon föddes ju och nu är hon vuxen och har flyttat hemifrån sedan flera år...
Jag fick tag på det mesta på listan, den var ganska lång så jag är nöjd.
Idag är det grått och regnigt här. Igår var det lite molnigt till att börja med men sen kom solen fram några timmar och jag satt på balkongen ett tag tills molnen kom tillbaka igen.
Ha en finfin söndag vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

21 september 2020 13:56

Oj så mycket kul du hittade. Ibland måste man få göra sånt man tycker är kul även om kroppen protesterar. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 september 2020 14:08

Ja, så är det. Jag tror man mår ännu sämre av att inte göra de där sakerna ibland som man vill men som har ett pris. Det får dock inte bli för ofta för det orkar man ju inte. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards