Direktlänk till inlägg 20 september 2020

Så är det bara

Av Pisan - 20 september 2020 10:19

 


God morgon!   (Jag tycker det är så roligt att kunna säga "God morgon" till er för jag brukar ju gå upp så sent...  Det är ju förmiddag när jag kommer upp   ) Inatt har jag sovit som klubbad, somnade direkt när jag lade mig, vid 23, och vaknade inte förrän strax efter 07. Det är inte illa för att vara mig! Men så höll jag på och grejade här hemma hela dagen igår, fast jag egentligen skulle vilat för jag har jävulskt ont i bäckenet emellanåt (Ullaredssyndrom  så jag får skylla mig själv....) Jag organiserade allt mitt papperspyssel i de nya förvaringslådorna och brevkorgarna och märkte lådorna, samtidigt dammade jag i mitt rum för det var välbehövligt. Och så rev jag ur alla sängkläderna och dammsög. Började damma i vardagsrummet också men gav upp efter en liten stund, sköt på det till idag eller i morgon, jag var helt slut och behövde vila. Och då hade solen börjat titta fram efter en molnig förmiddag. Så jag lade mig i solstolen ett par timmar. Sååå gott. Efter det duschade jag. Och så satte jag igång tvättmaskinen och sen skulle det ju hängas upp så det gjorde jag. Först efter middagen (tacos på kycklingfärs som jag och lilltrollet fixade i ordning, tacos är ALLTID gott   ) orkade jag ta tag i att bädda rent i sängen och dammsuga lite till. Gissa om jag kände mig nöjd igår kväll...   


Såhär ser det nu ut i mitt rum, de rosa lådorna och de svarta brevkorgarna har jag alltså köpt på GeKås, utom 3 av de rosa för de hade jag sedan innan. Hade sån tur att det var samma märke på dessa rosa lådor som de jag hade hemma. De har jag köpt på Klädkällaren.


 


Och här är lite av pysslet jag köpte på Panduro outlet i Ullared:


 

Lite av mina örhängen kom visst med på bilden också   


 


Visst är de här påskstickersen bara sååå söta?? Var ju bara tvungen att ha dem   


Idag har vi gråväder, det har regnat en del men jag tror det håller upp just nu. Och jag har världens värk i kroppen (inte konstigt efter gårdagens aktiviteter...) och då speciellt i benen så jag har mina tjocka, långa varma benvärmare på mig, har dragit upp dem till låren. De värmer så skönt när man har ont. Och så raggisar på fossingarna såklart    Och så har jag tänt ljus här på köksbordet och så lyssnar jag på klassisk musik. Vissa dagar vill jag bara lyssna på det och inget annat. Så är det bara. Har inte ätit frukost än, är inte hungrig förrän vid 11-tiden så nu skall jag ta tag i det. Ha en finfin söndag!    Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

20 september 2020 12:24

Vi har också sovit länge ända till 10.25 så vi blir inne i dag. Förstår att du är trött efter Ullareds äventyret. Vad mycket du fått gjort hemma. Vad härligt att din dotter är så bra på matlagning, bakning och mycket mer.

Så fint och organiserat det ser ut bland dina saker nu. Så måste man nog ha när man håller på med hantverk. Jag har tyvärr slutat helt med att sy och göra annat men ibland känns det som man skulle behöva nåt annat också och inte bara datorn.

Vad många dekorationssaker du har och jag själv älskar klistermärken. Dom var jättesöta. Jag har påskklistermärken i mina gömmor också plus att jag har rätt många broscher kvar sen jag sydde

Inte konstigt att du fick värk i benen efter ditt äventyr och golven brukar ju vara rätt hårda på såna ställen.

Nu blev jag sugen på att tända ljus också och lyssna på musik. Du gör det alltid mysigt omkring dig

Har du några pärlor eller annat i liknande färger som mitt nya armband. Det går ju i guld och brunt. Du såg det på bloggen. Skulle vilja ha passande örhängen till. Fast inte tunga och långa för mina hål i öronen sitter ännu längre ner nu i och med att jag tog hål i öronen när jag var bara 11 år. Det behöver ju inte vara brunt i utan kan även vara bara guldfärgat.

Ha en härlig söndag
kramar från Malin


http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

20 september 2020 12:38

Ja, det blev en del gjort igår. Det är inte ofta det händer att det blir så mycket på en dag. Fick väl lite energi av att vara med väninnorna ett par dagar :-) Ont i benen hade jag när jag vaknade i morse. I Ullared var det mest bäckenet och fötterna jag kände av, och ryggen såklart.
Jag måste ha ordning omkring mig när jag pysslar, mår inte bra annars. Sån har jag alltid varit. När jag var liten gick jag omkring i mataffären och lade saker och ting till rätta om det låg fel... Mamma kunde alltid hitta mig i nån gång ståendes och ställde i ordning :-D
Hade jag inte pysslet jag brukar hålla på med hade jag nog blivit galen, jag måste skapa för att må bra. Jag skulle bli deprimerad om jag inte hade mina hobbies.
Jag har lite guldpärlor men inte mycket. Brunt har jag en del men har dålig koll på vad. Jag skall dyka ner i den lådan strax och kolla lite. Hör av mig till dig. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

21 september 2020 13:53

Så fint du har det och kul att du fyndade pyssel 🥰 Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 september 2020 14:08

Tack vännen! ♥ Ja, det är roligt att fynda :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards