Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Envetet

Av Pisan - 21 september 2020 13:30

 


Hallo!   Här är jag. Kom hem från frissan för en stund sen. Det var dax för saxen, det var så långt och hopplöst jobbigt att få ordning på efter tvätt, räknade veckorna och det var 12 veckor sen sist så det var verkligen på tiden. 


Idag blåser det som sjutton och så är det grått. Känns i kroppen att det blåser, är mör i hela kroppen. Det onda i bäckenet från Ullaredstrippen är kvar, det är envetet den här gången. Hoppas det ger sig snart. Det är jobbigt att gå i trappen här, jag bor 1 trappa upp och vi har ingen hiss. Och så är det den här förbaskade armen. Den är mycket bättre men så fort jag sätter mig här vid datorn så jävlas den, rejält. Får nog ta upp det med min dr när jag träffar honom om 1 månad för årsbesöket.


Igår kväll kollade jag på den nya tv-serien på SVT1, "White Wall", den kan nog bli riktigt bra tror jag. Efter det var det ny säsong på "Das Boot", den var också bra och spännande. Den första säsongen var ju jättebra och välgjord. Jag började också kolla på en dokumentär, "Birth of Europe" på Disney+, också bra men såg inte klart för jag blev rastlös för det värkte så i benen, visste inte hur jag skulle sitta, det var jättejobbigt så jag förflyttade mig till pysselhörnan och stansade bl a ut lite julänglar att ha till julkorten. Dottern slutade vid 14-tiden igår så när hon kom hem ställde hon sig och "meal preppade" (hennes uttryck   ). Hon gjorde wok med tofu, potatis- och purjolökssoppa och ugnsstekta kycklingfiléer. Så nu har vi flera matlådor i kylen, skall nog räcka resten av veckan, har lite annat i frysen också.


Det blir ett kort inlägg idag. Nu ska jag stänga ner datorn och sätta mig i pysselhörnan. Ha en finfin måndagseftermiddag och kväll!   Tjillevippen!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards