Direktlänk till inlägg 10 november 2020

Jag vill gå i ide

Av Pisan - 10 november 2020 12:04

 


Åh vad jag längtar till sån här grönska! Nu har alla löven fallit här utanför i dungen. Det är såååå trist och kalt. Och deprimerande. Hur ska jag stå ut till våren???? Jag vill gå i ide. Nu.


Sitter här vid köksbordet med 2 stearinljus tända. Det är mysigt men det känns riktigt deppigt idag, p g a gråvädret och mörkret. Kan man inte lura planeten på nåt sett så att den liksom hoppar över vintern? Hade varit himla bra tycker jag.....   


Igår gjorde jag absolut ingenting mer än att ligga/sitta i soffan helt slut, matt och hängig och kolla på Poldark. Jo, jag gick väl på toa några gånger och så värmde jag min middag. Men inget mer. Stora lilla trollet kom en snabbis efter jobbet (hon jobbar här i byn), men hon stod bara i dörren. Hon skulle hämta en påse med finska matvaror jag köpt i "Finska bilen" där i älsklingens by till mamma och pappa. De bor ju i samma hus. Och mor och far blev så nöjda så, jag hade fått tag på precis "rätt" saker.


Idag blev det ett kort, och tråkigt inlägg, jag är fullt medveten om det. Men det gråa har liksom tagit över här just nu.


Ha en finfin tisdag!   Tjingeling!   

 
 
wiper

wiper

11 november 2020 11:53

Vad fint du gjort härinne. Jag älskar hösten men inte nu då alla löv fallit ner och det är grått och trist. Hellre snö än detta så tänk hur olika man känner ;) Jag är ju norrlänning från början och då var var fullt med snö ibland redan i slutet av september och 30 grader kallt men en torr kyla som inte kändes så kall. Då kunde man ju åka skidor, skridskor och spark

Vad bra att det finns en finsk bil där man kan köpa finska specialiteer. Förstår att föräldrarna blev glada. Det är ju inte bara det gråa vädret utan corona som gör livet tråkigare och jag känner att jag går runt med en malande rädsla än om jag är väldigt försiktig.

Sköt om dig
Stor varm kram
från Malin


http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

12 november 2020 08:54

Tack vännen! ♥ Precis som du säger så har ju löven fallit av träden nu och då ville jag ha ett annat tema här inne i bloggen.
På fredagar kommer den finska bilen och har nu handlat där ett par gånger, bra priser på en del grejer och dyra priser på andra.
Livet har verkligen blivit tråkigare med coronan. Men det är bara till att bita ihop och stå ut....
Ha en finfin onsdag. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards