Direktlänk till inlägg 9 december 2020

Då blir jag sur

Av Pisan - 9 december 2020 11:01

 


Halloj! Ska se om jag får till ett inlägg, det är hur segt som helst här inne, bilden ovan tog en evighet att få till. Idag kom jag upp lite tidigare, men det var för att jag satt klockan på 9.30 Ska till tandläkaren om 2 timmar. Vill inte stressa, vill äta frukost i lugn och ro - långsamt, som vanligt    Och så vill jag göra mig i ordning i min egen takt, långsamt det också   Jag är allergisk mot stress, klarar inte av att stressa längre. Eller: Det går bra just mitt i stressandet men det blir sååå surt efteråt och det orkar jag inte med, det är inte värt det. Så jag tar det lugnt numera. Oftast så kan man ju styra det själv. 


Att gå till tandis känns inte kul alls idag. I vanliga fall har jag inget emot det, jag har ingen tandläkarskräck eller så. Men i år vet jag att det blir dyrt.... En ganska stor flis har lossnat från min ena övre framtand.... Detta hände för ett par tre månader sedan. Sedan dess har jag gått och väntat på den här tiden jag har idag, vet att det är dags för årskontroll på hösten, men i år blev det senare än vanligt. Så nu får vi se vad tandis skall hitta på. Det är en ny tandläkare i år, den gamla sålde sin praktik för c:a 1 år sen till den här. Det är bara 1 tandläkare där, och 1 sköterska. Hoppas han inte höjt priserna.... Då blir jag sur   


Igår orkade jag vara uppe hela dagen. Behövde inte gå och lägga mig framåt eftermiddagen. Gott. Nu skall vi se hur jag blir den här helgen efter att jag tagit sprutan i morgon. Blir jag lika klubbad som förra veckan så vet jag att det är sprutan som är boven.


Asken med alla smycken som blev över efter förra höstens hysteriska smycketillverkning har kommit fram. Det var någon som var intresserad av örhängen så då fick jag ta fram den och fota de örhängen som finns kvar (ganska många). Så om det är någon av er som är intresserad av smycken så hojta till i ett mejl till mig. pisanssmycken@hotmail.com Det finns örhängen, armband och halsband. Naturligtvis så gör jag även på beställning om det är nåt specifikt du är ute efter   


Ha en finfin onsdag!   Tjingeling!   


 



 
 
Nilla

Nilla

12 december 2020 17:00

Hoppas det gick bra hos tandläkaren. Kramis ❤

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

14 december 2020 13:51

Nja, jag måste fixa mina 2 översta framtänder, de har blivit lite taggiga, speciellt den ena. Ska göra detta på torsdag. Så I år önskar jag att tomten kommer med cash.... Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards