Direktlänk till inlägg 23 augusti 2022

Det finns ju rullgardiner

Av Pisan - 23 augusti 2022 12:42

 


Halloj! Ny vecka igen. Helgen gick jättefort, som vanligt... I det här inlägget tänkte jag visa bilder som jag tog när vi var uppe i Härjedalen i juni. En dag åkte vi till Hoedestupet på en liten utflykt, vi åkte bil på små grusvägar i en eeeevighet kändes det som, rätt ut i ingenting innan vi kom fram. Det går inte att få fram genom några bilder hur fint där egentligen var, man måste höra ljudet av vattnet, känna dofterna där i skogen av skog och vatten för att kunna ta in hur mäktigt det var. Det kändes som man var med Ronja ute i skogen.


   


Det är nu över 2 månader sedan vi vär där uppe i Lofsdalen. Tiden har verkligen flugit fram även om det kändes bra trögt de där 4 veckorna jag var sjuk i covid. Är fortfarande trött, och då menar jag extra trött. För trötthet och förlamande trötthet är ju något jag lever med dagligen. Idag är jag bra seg och det var svårt att få motivation till att gå upp ur sängen förut. Igår sov jag till klockan var ungefär 12... Idag kom jag upp lite tidigare för att jag inte sov lika länge. Men jag skulle nog somna om jag gick och lade mig nu. Jag hade tänkt mig att sitta i solen ute på balkongen idag men väderprognosen från igår stämmer inte, vi har mulet nu och inte sol som det lovats.... Hoppas den tittar fram snart så jag får någon timme i solen innan den försvinner runt knuten.


I helgen var jag hos älsklingen som vanligt. Vi tog det mest lugnt, i lördags satt vi mest på balkongen och fick sol på näsorna, det var så himla gott där ute. Gick inte in förrän solen gick ner på kvällen. I söndags tog vi en fika ute, älsklingens killar och även hans lillebror var med. Vi tog även en liten tur i skogen i Härskogsområdet innan det var dags att laga middag. 


Bilderna här i inlägget är ju tagna i början av sommaren och det syns tydligt på den ljusa gröna färgen på trädens löv. Nu är det snart höst och helt andra färger lyser upp skogarna, önskar jag kunde få uppleva hur underbart vackert det är där uppe i Härjedalen på hösten. Jag älskar sommaren och våren mest av våra årstider men färgerna på hösten är magiska. Det är mörkret som jag inte gillar med hösten. Att det bara blir mörkare och mörkare. Jag hade velat ha juniljuset året om, det hade inte stört mig och min sömn det minsta, jag sover gott ändå. Det finns ju rullgardiner   


Ha en finfin vecka!   Tjingeling!   


       

 
 
Nilla

Nilla

25 augusti 2022 16:10

Ser jättemysigt ut. Jag har jättesvårt att kommentera här så hoppas det lyckas nu :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 augusti 2022 11:17

Men oj! Vad är det som gör det svårt? Kramis! ♥

 
wiper

wiper

28 augusti 2022 14:55

Kommentarerna verkar inte komma in jämt. Så är det hos mig också. Bloggplatsen fungerar inte jämt. mejlar man dom så får man inget svar. Flera av dom som besöker mig får inte in sina kommentarer och kommer inte in på min sida emellanåt

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 augusti 2022 13:18

Jag har hört av en annan läsare att det är svårt att kommentera här.... Jag brukar inte ha några problem med bloggen, det är inte ofta det har hänt under alla år jag bloggat på Bloggplatsen.
Kramis! ♥

 
wiper

wiper

1 september 2022 08:42

För det mesta går det bra hos dig. Bloggplatsen var jättebra i många år och man fick svar på frågor men det har blivit lite sämre nu men jag stannar kvar men så småningom så vill jag ha en reservblogg. Eller en egen domän.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 september 2022 10:54

Konstigt att det inte funkar jämt.... Ha en fin dag du med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards