Direktlänk till inlägg 26 augusti 2022

Även om det inte känns så nu

Av Pisan - 26 augusti 2022 11:38

 


Halloj! Kikar in för att önska er en fin helg. Som ni ser på bilden så mår jag inte så himla bra, har en helvetisk huvudvärk och de jobbiga efterdyningarna av covid har återkommit, jag har varit och är sååå himla trött. Tröttheten är mycket värre än vad jag skrev om i förra inlägget. Det smällde till i tisdags eftermiddag. Så sen dess har jag bara legat i soffan, har inte orkat något annat. Igår sov jag t o m middag i några timmar, det var länge sen jag gjorde det. Så idag känns det inte roligt alls, extrem trötthet OCH huvudvärk. Och huvudvärken gör att jag kan inte ligga ner, den blir värre då. Så jag måste hålla mig upprätt. Det funkar ok när jag mår som vanligt men hur sjutton skall det gå med den här tröttheten? Känner mig desperat. Hade velat bli nersövd känns det som....   Jag mådde ju hyfsat bra i 3 dagar.... Varför var det tvunget att komma tillbaka? 


I morgon är det meningen att jag skall bli upphämtad av älsklingen någon gång mitt på dagen, mitt emellan 2 innebandymatcher under en cup i min grannby och så skulle jag vara med och se 2 matcher och sen ska vi åka hem till älsklingen. Men som det känns nu vet jag faktiskt inte om jag orkar. Har jag huvudvärk även i morgon så blir det garanterat inget med det, då klarar jag inte av oväsendet som blir i en idrottshall under match. Visselpipan domarna använder är tortyr då. Ja ja, vi får väl se hur läget är i morgon. Idag tar jag det lugnt här hemma och utsätter mig inte för en massa oljud och sånt som kör slut på mig - vilket går rätt fort nu när jag mår som jag mår. 

Dagar som den här är jag såååå j-a trött på att vara sjuk! VILL INTE! Vill vara frisk och kunna leva ett normalt liv med jobb, fritid och ev lite resor och umgås med vänner och släkt i den utsträckning som jag egentligen vill. Dagar som denna känns livet väldigt orättvist. Men jag kommer väl igen, det brukar jag ju. Det känns bedrövligt tufft just nu men på nåt sätt så brukar jag överleva, även om det inte känns så just nu.


Jag hoppas att du, kära läsare, mår bra mycket bättre än mig just nu och att du får en finfin helg!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

28 augusti 2022 10:05

Så tråkigt vännen, ingen höjdare men jag hoppas det inte håller på så länge. Jag har fortfarande lite heshet, rethosta och trötthet kvar efter min förkylning eller om det var covid. Fick bara negativa svar på testerna. Det går förkylningar som är snarlika covid

Bra att du lyssnar på kroppen och bara vilar men det blir ju så tråkigt och instängt. Förstår dig så väl. Tröttheten kan sitta kvar i månader har jag hört. Jag tycker också det går upp och ner för jag var också piggare några dagar. Jag har nu varit inne i 3 dagar.

Förstår att det känns trist att inte kunna träffa din kille. Jag som högkänslig tål inte höga ljud heller.

Livet är verkligen orättvist när en sån fin tjej som dig skall råka ut för allt du gjort. Du vill ju så mycket och är kreativ. Om jag ändå kunde trolla. Du har verkligen fått kämpa vännen

Sköt om dig vännen
Stor varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 augusti 2022 13:17

Ja, det är trist när man inte kan ses. Men jag kom iväg i lördags, huvudvärken var borta men det var påfrestande att spendera nästan en hel dag i en idrottshall. Ena matchen var i en liten hall som bara hade som en balkong där man stod och tittade, och stå så länge gillar inte mina fötter.... Så igår kom huvudvärken på besök igen :-( Men idag är den borta igen tack och lov. Ha en fin måndag vännen! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

1 september 2022 08:40

Mina fötter skulle inte gilla det heller. Jag har svårt att stå på samma ställe en längre tid. Skönt att du ändå blev lite bättre så du kom ut lite

Ha en fin torsdag säger jag då ;)

Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 september 2022 10:54

Ja, det var skönt att få komma ut lite även om jag fick lida för det. Ha en fin torsdag ni med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards