Direktlänk till inlägg 2 september 2022

Ny månad

Av Pisan - 2 september 2022 12:19

 


Halloj! Ny månad igen och så var det dags för hösttema här inne. Första höstmånaden är ju här. Känner mig kluven till det här med hösten. Visst, det är mysigt. Mysigt med tända ljus och lyktor och sånt på kvällarna. Men det blir ju MÖRKT! Och det är mörkret jag inte gillar. Jag blir deppig bara av att tänka på att vi nu börjar gå in i den mörka perioden av året här uppe i Norden. Men just nu, idag, skiner solen     Det har varit några riktigt fina och härliga dagar nu. Med lagom temperatur och sol. Riktiga balkongdagar med andra ord   Det har blivit några timmar där ute varje dag nu den här veckan. Och när jag skrivit klart det här så ska jag ut och sätta mig där igen. Det skall visst bli fint väder i morgon också. Och eftersom jag blir hemma denna helgen så kommer hela lördagen också tillbringas där ute. Älsklingen skall iväg med innebandylaget på träningsläger i helgen. Men nästa helg ses vi, och då fyller han år. Jag har börjat fixa med presenter till honom och jag har redan gjort klart födelsedagskortet   


Förra helgen var det ju innebandy för hela slanten med. Jag orkade vara med på lördagen, huvudvärken försvann.  Men den kom tillbaka på söndagen. Det blev för mycket på lördagen, för mycket för mig, jag är ju inte van vid så mycket aktivitet omkring mig och alla ljud. Men jag hade det trevligt, det är ju efteråt jag blir dålig om jag blir det. Hade sällskap av 2 mammor, mammor till killar som spelar i samma lag som älsklingens son. Har pratat en del med dem förut, de är jättetrevliga. Och mellan matcherna hade jag ju sällskap av älsklingen. På söndagen tog vi det lugnt, var i o f s och handlade för jag behövde handla hem en del så det gjorde vi. Men sen har jag inte varit så trött nu i veckan, trodde på söndagen att det skulle bli total krasch på måndagen men det slapp jag, härligt!


Nu önskar jag dig, goa läsare, en fin helg!    Tjingeling!   


 

 
 
wiper

wiper

8 september 2022 08:53

Jag älskar hösten och dess färger och höga rena luft. Somrarna numera gör bara att jag svettas gräsligt i ansiktet. Förr var det mer torr värme och då tålde jag 30 grader. Fast dom flesta verkar ju må bra i värmen

Det har verkligen varit fint väder nu med sol och lagomt varmt. Jag gillar inte heller mörkret numera men när jag var yngre och man gick ut på kvällarna och roade sig i Göteborg då njöt jag ;)

Vilken härlig överraskning din kille kommer att få. Det händer mycket i ditt liv och det är du värd. Synd bara att allt som upplevs kommer surt efterråt.

Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

8 september 2022 14:40

Älskar också den höga klara luften och färgerna är ju helt magiska! Men det är mörket som jag mår så dåligt av, att veta att nu blir det bara mörkare och mörkare.... Värmen vi har här nu på somrarna är hemsk. För någon vecka sen sade jag att jag funderar på att flytta till Grönland.... Det blir ju bara varmare och varmare för varje sommar känns det som.
Ja, synd att det skall behöva bli surt efteråt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

9 september 2022 12:18

Ja du denna tropiska värme vi fått är ingen höjdare. Förr var den mer torr.

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

9 september 2022 13:31

Ja, och torr värme är inte alls lika jobbig. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards