Direktlänk till inlägg 7 september 2022

Jag var dum

Av Pisan - 7 september 2022 11:25

 


Halloj! Här sitter jag vid mitt köksbord med den stooora temuggen. Idag är det kamomillte i, jag har ont i magen och då brukar kamomillte hjälpa lite. Jag var dum, för att inte säga idiotisk, igår som åt en hel chokladkaka, Cloettas sockerfria, och tänkte inte alls på att jag inte kan äta mycket av den för den innehåller ett sötningsmedel som min mage brukar reagera på. Så jag tillbringade stora delar av kvällen på toa. I mörkret för jag har ingen belysning som funkar där inne just nu. Jag väntar på att en elektriker som fastighetsägaren kontaktat skall kontakta mig. Det funkar bra på dagen för jag har ett fönster i badrummet. Men på kvällen är det rätt mörkt. Så jag har fått ha mysbelysning i form av stearinljus och mobilens ficklampa där inne på kvällarna. Har väntat på att få hjälp med detta sen i måndags. Håll tummarna för att det blir löst idag, eller allra senast i morgon   


Var ju hemma i helgen. Mitt på dagen satt jag ute i solen, det var så gott och när jag gått in sen när solen försvunnit från min balkong blev det en hel del julkort gjorda. Japp, har börjat med dem nu. Förra året kom jag igång med dem lite försent i mitt tycke. Det blev lite stressigt. Jag hade tänkt att börja redan i våras men har hela tiden skjutit på det men nu bestämde jag mig för att "NU börjar jag!". Så jag plockade fram alla grejer som behövs till det, så det fick ligga framme. Och nu har jag gjort 12 kort. Har sedan förra julen köpt lite julpapper och andra grejer som jag använder till julkort lite då och då. Så nu har jag rejält med grejer hemma. Och det är så himla roligt att göra julkort!    


Här är några av korten jag gjort hittills:


       


Sitter du vid en dator och kollar nu så kan du klicka på bilderna så blir de större. I mobilen blir de alltid stora.


Och som vanligt så går det bra att mejla mig om du är intresserad av att köpa kort eller smycken, pisanssmycken@hotmail.com eller kontaka mig via messenger om vi är vänner på fejjan.


Idag blir det nog inte så många kort gjorda dock, ska gå på bio i eftermiddag och se Downton Abbeyfilmen med väninnan. Ska bli kul   


Ha ett fin onsdag och sen ett fint veckoslut!   Tjillevippen!   



 
 
Nilla

Nilla

7 september 2022 19:28

Men vad segt med lyset på toa. Sötningsmedel i sockerfritt godis tål inte min mage heller. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

8 september 2022 14:15

Ja, jättesegt. Och det är ingen som hört av sig ännu så det blir nog inget förrän nästa vecka.... Men i helgen är jag hos älsklingen och han har lyse i badrummet :-D Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

8 september 2022 03:08

TACK !

Hoppas du haft en fin sommar !

Tiden bara rusar iväg framför allt nu när man jobbar och det går i ett.

Man känner att hösten kommer smygande mörkt på kvällen när jag börjar att jobba. Rätt kyligt både på morgonen och kvällen.

Vad har hänt med din toa eftersom du inte har någon ström?

Vilka fina julkort ! Har du hållt på länge att göra egna? Hur mycket tar du för dina ?

Ha en bra dag, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

8 september 2022 14:37

Jodå, den har varit bra förutom de veckor jag var dålig i covid. Men det känns som det fortfarande är sommar, vi har så himla gott väder. Men mörkt blir det ju tidigare och tidigare nu.
Man vet inte vad som är felet i badrummet än mer än att det är nåt större fel på elen till belysningen.
Tack! Jag har gjort egna gratulationskort och julkkort m m i några år nu. Det är jättekul. Vad jag tar är lite olika, det beror på vad jag använt men det brukar bli mellan 50 och 60 kr.
Ha det fint du med! Kram! ♥

 
wiper

wiper

8 september 2022 08:45

Jag har själv en mage som reagerar på alla möjliga saker. Den chokladen jag tål bäst är Fazer utan tillsatta smaker utan den klassiska. Den kan man suga på och den smälter så gott i munnen. Jag kan inte heller äta för mycket av choklad och dessa finns det små förpackningar av.

Tråkigt att du inte har ljus i badrummet hoppas dom kommer dit snart och fixar detta. Tur att det finns levande ljus ;)

Jag vill gärna köpa lite av dina vackra julkort lite senare. Alla blir så glada när dom får dina vackra kort. Jag hör av mig när jag vill beställa

Dom är jättesnygga dom du gjort hittills. Du är så kreativ och konstnärlig och allkunnig

Den filmen skulle jag vilja se också men jag har operationer framför mig och ser så dåligt nu på vänster öga. Jag får se den när den kommer ut på nån filmsajt. Saknar den serien på tv. Hoppas det blir en härlig upplevelse för dig

Ha en skön torsdag vännen
Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

8 september 2022 14:49

Jag önskar jag kunde äta vilken choklad som helst, men det bästa vad gäller diabetesen är ju att hålla sig till sockerfritt. Visst kan man ta en liten bit av vanlig choklad men ibland vill man ha flera bitar :-D
Det blir mörkt i badrummet tills nästa vecka skulle jag tro, ingen har hört av sig. Det är om elektrikern ringer senare i eftermiddag. Men i morgon vill jag ha tillgång till mitt badrum eftersom jag skall iväg med älsklingen på em. Som tur är har jag ett fönster i badrummet så helt svart blir det ju inte.
Tack! ♥ Det är så kul att göra julkorten. Du är så välkommen så med en beställning ♥
Filmen var jättebra. Du kan nog se den på någon streamingtjänst i vår skulle jag tro. Den är värd att vänta på. Det var kul att gå på bio igen men jösses vad jobbigt det är med allt oväsen mitt inne i stan, jag klarar inte av sånt längre. Dessutom måste man ha ögon i nacken för att inte bli påkörd av cyklister, sparkcyklar, mopeder, bilar, spårvagnar och bussar. Göteborg är något helt annat idag än vad det var för bara 10 år sen. Jag har det bäst här i förorten känner jag :-) Jag var så himla hjärntrött när jag kom hem och är bra trött idag. Vi skulle ju iväg till Klädkällaren idag med vi ställde in det, vi tar det en dag nästa vecka istället.
Hoppas det gick bra på ögonmottagningen. Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

9 september 2022 12:16

Jag har också det problemet att jag inte kan äta bara en bit ;) har sånt sug. Glömde bort att du har diabetes. Synd att det tar sån tid att få hjälp med belysningen. Vad härligt att du skall träffa din kille

Vad härligt att filmen var så bra. Den måste jag se. I och med min högkänslighet så är jag känslig mot höga ljud också och värst med sånt som håller på hela tiden

Trottoarerna är ju till för dom som går så det är märkligt att dom får cykla på trottoarer. Det har ju skett många dödsfall. Sen har nästan inga på sig hjälm.

Förstår att Göteborg som många andra städer gått igenom en stor förändring. Det var ju en stor småstad när jag bodde där. Som du säger så är det lugnare och bäst att bo utanför

Vad kul att klädkällaren finns kvar. Hjärntrötthet är ingen höjdare. Det gick bra på ögonmottagningen så allt såg lika ut som förra gången så det var starren på vänster öga som hade ökat i takt. Hade inte fått den om jag inte hade behövt förra operationen gällande gula fläcken.

Ha nu en skön fredag vännen
varm kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

9 september 2022 13:37

Nu var vi på Avenyn och på Göta Bio och för att komma dit från parkeringen så måste man passera flera övergångsställen där man måste hålla koll åt flera håll samtidigt, det fixar inte jag med min fibrohjärna.... När vi kommit fram till bion var jag helt färdig och då hade vi kanske bara gått i 5-10 minuter. I och med att det är så dyrt att åka kollektivt in till stan så väljer man bort det när man skall inhandla något och åker istället till något köpcentra utanför stan. Och är man inte i stan regelbundet så vänjer man ju av sig med myllret, oljudet och allt vad det innebär med storstad. Tyvärr så har det blivit så att jag kanske bara är inne i stan max 2-3 ggr/år. Nästa gång jag skall in till stan blir i november då jag skall fylla på mina fotinlägg på Idrottsortopedi. Jag får ladda fram till dess :-D Ha en fin fredag och helg ni med! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

13 september 2022 09:17

Det fixar inte jag heller med min högkänslighet. Jag har svårt att köra bil numera då trafiken blvit så stor och så många vägar och rondeller. Det har jag svårt att bearbeta i hjärnan. Förstår verkligen att du var helt slut efter detta

Det är väldigt dyrt att åka kollektivt här också. Så var det inte när jag bodde i Göteborg. Då har alla inte tillgång till lokaltrafiken och det känns orättvist.

Det är tråkigt att det blivit så livat och högljutt där för det var en sån skön stad förut. Ja du får ladda fram tills dess

Ha en skön tisdag säger jag då ;)

Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 september 2022 10:07

Tror att det spelar stor roll för en när man inte regelbundet är i storstaden, man kommer ifrån det helt enkelt.
Ha en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards