Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Inget roligt inlägg idag

Av Pisan - 15 oktober 2014 11:45

 


Ja, idag med. Alla dagar nuförtiden känns det som. Den där läkaren som är min nya läkare, som jag skall träffa i november, han har jag stora förväntningar på. Tänk om han visste det... Jag förväntar mig att han uträttar underverk med min kropp. Att han har en massa mirakelkurer som ska hjälpa mig. Att han har den allra bästa smärtlindringen i världen att hosta upp just för mig. Ni hör, jag är inte klok. Man kan inte ha såna förväntningar på en karl. Det går ju inte. Och jag fattar det också. Men jag kan väl få fantisera lite?   


Sitter här med värsta IBS-magen. Läste på fejjan, i en fibrogrupp jag är med i, att en tjej testat ett preparat som finns att köpa på apoteken, PROIBS heter det. 30 st kapslar, tabletter eller vad det nu är, kostar 189:-. Varför är allt så jävla dyrt? Hur skall jag med min pyttepension ha råd med sånt? Den här tjejen som skrev på fejjan hade blivit hjälpt av detta. Det låter ju underbart. Jag hade ju så hemskt gärna velat testa detta. Kanske gör jag det ändå, då får jag dra in på matpengarna och så blir barnen lidande... Å andra sidan kanske de inte tar skada av att äta enbart morötter 1 vecka, eller?  De kan få vitkål ett par dagar också, det är ju billigt så här års. Skämt å sido: Jag får helt enkelt dra in på nåt annat eller lägga en räkning åt sidan 1 månad.... Eller strunta att åka till älsklingen. Det är ju så det får bli, tyvärr... Som det är nu lägger jag redan mycket pengar på mediciner och vitaminer och även probiotika (som ju har gjort att min IBS blivit liiite bättre) varje år. Är så jävla less på det här livet jag lever!! Jag hatar att mitt liv har tagit den här vändningen, att jag inte fick fortsätta leva ett friskt liv! Att få höra av läkare att man inte kan jobba något mer i sitt liv, det sänkte mig totalt. Känner mig som bottenskrapet av befolkningen i vårt land. Jag ligger här nere och krälar och kämpar med att få allt att gå ihop ekonomiskt varje månad. IBS:en blir ju inte bättre av det precis... Inte fibron och ME:n heller. Och definitivt inte diabetesen, den blir värre vid psykisk stress. Den medicinering jag har för diabetesen just nu är inte tillräcklig, kommer att diskutera det med nya läkaren när vi ses, förmodligen får jag en ny behandling, som gör att mitt blodsocker ibland kommer dala och jag måste ha en mätare. Alltså blir min tillvaro ännu mer besvärlig, jobbig och jävlig! Som det är nu blir mitt blodsocker aldrig lågt, jag har helt enkelt "bara"  högt blodsocker. Men tabletterna jag tar kan jag inte ta mer av för min mage fixar inte det, IBS:en blir ännu värre och jag behöver en högre dos, det räcker inte med den jag har nu, blodsockret behöver gå ner mer.

Ja, jag är på dåligt humör idag. Och det tack vare den här förbaskade IBS:en, skulle åkt till stan och hämtat mitt pass idag men det går ju inte, får hålla mig nära toan hela dagen + att jag är rejält lågtryckssjuk. Värken är för jävlig och jag är bombad i huvet, har gröt i hjärnan känns det som och så är jag sådär konstigt yr liksom. Regnet vräker ner här. Jag vill bara skrika rakt ut, skrika NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJ!!!! Jag vill inte vara med mer!!!!! VARFÖR just jag??????   Varför fick inte jag fortsätta vara frisk och kunna jobba? Hade jag kunnat jobba heltid nu så hade jag och tjejerna haft det riktigt bra, trots att jag är ensamstående. Vi hade kunnat åka på semester på sommarloven och vi hade kunnat unna oss saker som jag inte ens vågar tänka på idag... 

Tänk om de som bestämmer hade kunnat förstå hur vi sjuka har det, hur vi känner oss med den pytteinkomst vi har. Hur det känns att vara utanför. Klart att jag fattar att vi inte skall ha lika mycket som de som jobbar men lite mer än vad vi har idag hade ju vart mer rättvist. Jag har betalat skatt i många år innan jag blev sjuk. Vad har jag fått för det? Jag har ju inte valt att bli sjuk.


Usch vilket negativt inlägg. Fast jag känner mig ju sån idag. That´s my life. Jag vet att jag är rik på andra sätt än på pengar, jag har världens finaste ungar och föräldrar, och älsklingen. Men såna här dagar hjälper det liksom inte att tänka på det, det jobbiga och jävliga tar över. Jag kan inte rå för det. 


Roligare än så här blir det inte idag. Har du orkat läsa ända hit är du värd medalj. Ha en finfin onsdag!   


 




 
 
TjockMorsan

TjockMorsan

15 oktober 2014 17:53

Men gumman då!Usch vad jobbigt du har det. Inte okej! En del av det du beskriver känner jag ju igen, men jag har iallafall inte någon diabetes och ME och min mage är inte i lika dåligt skick som din verkar vara. När det gäller den ekonomiska biten så kan jag bara instämma att det är svårt att få det att gå ihop och minsta extra utgift ställer till det. Utan älsklingen som sticker till både mina och sina egna döttrar en slant ibland och som hjälper mig med resekostnaderna, vet jag inte hur det hade gått?
Man få faktiskt lov att ha sina dåliga dagar, då man känner att livet är orättvist, för så är det ju. Att man har människor man älskar i sitt liv och som man glädjas åt, är ju det som gör att man tar sig igenom de dåliga dagarna. Utan mina älskade nära och kära skulle livet nog kännas rätt meningslöst. Sen finns det ju alltid de som har det ännu värre, så är det ju. Men det tar ju inte bort ens egna problem och ens smärta, tyvärr. Förstår mycket väl att du har höga förhoppningar på din nya läkare. Hoppet är ju det sista som överger oss. ;)
Hoppas det kommer några bra dagar efter dessa dåliga.
Puss & Kram på dig, vännen! <3 <3 <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

15 oktober 2014 19:52

Ja, stundtals blir det riktig förbaskat jobbigt. Kändes lite bättre i förmiddags när jag fick skrivit av mig lite :-) Har sen försökt hålla mig sysselsatt så att jag inte skulle tänka för mycket. Har bl a bakat och städat lite + tvättat och färgat in en jacka i cerise färg :-) Helgen blir bättre, då skall jag till älsklingen. Puss & kramis! ♥

 
Ingen bild

Mickis

17 oktober 2014 13:22

flrstpr dig precis kära vän ❤️❤️❤️
Det är stentufft livet o vissa dagar blir det bara helt övermäktigt... Stor kram till dig ❤️❤️❤️
Jag önskar att vi bodde lite närmare så kunde vi bara kikat in hos varandra ❤️

Vad är skillnaden på Probis o probiotika?
Jag tycker lifes probiotika är mycket bättre än probimage o det tror jag beror på att den innehåller fler bakteriestammar... Min teori ;-)
Är Probis starkare? Låter fruktansvärt DYRT!!

Stor kram ❤️

Pisan

20 oktober 2014 10:32

Ja, vissa dagar blir det bara övermäktigt. Det blev ju bättre sen. Jag köpte faktiskt en paket med Proibs på apoteket i fredags. Skillnaden är att den innehåller nåt som heter AVH200 från aloe barbadensis, man har gjort en studie på Sahlgrenska där "besvären hos vuxna personer med diagnostiserad IBS förbättrades klart". Det här medlet räknas som livsmedel, alltså inte som medicin. Det är ett s k "livsmedel med speciella medicinska ändamål". Det är 30 små dospåsar (löses i vatten) i 1 paket och man skall ta 1 påse 1-2 ggr/dag så det är dyrt.... Ska se om det här kan hjälpa mig nu när jag är i ett "IBS-skov" som jag ju alltid kommer i på hösten. Har tagit detta 2 ggr/dag sen i lördags och jag känner ingen förbättring, dessutom innehåller det fruktsocker och är inte bra för min diabetes.... Men jag är beredd att prova allt för det är inte roligt alls att ha en sån här jäkla mage... :-( Kanske skall testa och köpa Lifes probiotika istället nästa gång jag behöver fylla på förrådet med det.
Kraaaaaaaaaaam! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards