Direktlänk till inlägg 9 februari 2015

Åker ut nu!

Av Pisan - 9 februari 2015 11:35

 


Japp, good morning! Det är verkligen morning för mig just nu. Är knappt vaken, ändå har jag varit uppe en hel timme snart. Så blir det när man gör nåt kul nån gång, var ju på stan och på bio i lördags, betalar för det nu. Gjorde jag igår med. Herregud vad trött jag var igår em och kväll. Men kunde ändå inte somna när jag lade mig, låg lääänge innan jag somnade. Är inne i en sån period just nu.   Gillas inte. Och i lördagskväll hade jag skitont i benen och fötterna, älsklingen fick massera lite, det är alltid gott. Men det hjälpte inte mer än för stunden. Trodde jag skulle ha svårt att somna med den värken men tog lite medikamenter en stund innan läggdax och jag somnade rätt snabbt, var ju supertrött.


Filmen vi såg i lördags var jättebra. Den fick dålig kritik i aftonbladet (tror jag det var) men den kritiken var verkligen inte befogad.


Innan filmen köpte jag ett par jeans, har jag inte gjort på många år. Det har ju under ganska lång tid inte gått att köpa jeans med hög midja, det har varit låg midja som gällt, och det gillar jag inte alls, min kropp är inte gjord för det. Det har varit modernt med låga midjor på byxor och är det det så finns det inget annat att få tag på även om man vill. Men sen ett tag tillbaka är det ju modernt med hög midja igen. Så nu när jag gått ner lite i vikt kändes det riktigt roligt att köpa sig ett par jeans, speciellt när de inte behövdes införskaffas på avdelningen för lite större människor utan på den " vanliga" avdelningen  Så de där jeansen med låg midja som ligger och skräpar i garderoben åker ut nu!   


På kvällen kollade vi på mello. Vilken skit!!! Den enda låten som var bra gick inte vidare, Mollys låt, hon som sjöng först. Och vips så var det söndag förmiddag och älsklingen åkte hem   Helgerna går alldeles för fort. Men på fredag ses vi igen, då åker jag till honom.


Sitter här helt själv, inga barn hemma trots att det är sportlov. Lillungen har skaffat pojkvän och är hos honom i skrivande stund. De har varit här hela helgen och åkte iväg till honom igår em.

 

Känns konstigt att vara helt själv hemma, över natten också. Det var ju vardagsmat förut, barnen bodde ju hos sin far varannan vecka men sen lite mer än 1 år sen så är det historia. Men ikväll kommer storasystern hem efter 1 vecka på Fuerteventura. Har allt längtat efter henne, efter ett par dagar kändes det väldigt tomt här hemma utan henne   

Nu skall jag käka frukost. Utan ägg. Äggen är nämligen slut. Jag äter 2 kokta ägg varje morgon tillsammans med 2 brödskivor. Men idag blir det bara bröd. Får gå och handla sen.


Ha en riktigt go måndag kära läsare!   Tjingeling!   


 


  

 
 
Ingen bild

Monachos

9 februari 2015 14:00

Den känslan att köpa jeans när man inte har gjort det på länge - den är go den. Det kan jag skriva under på som köpte mina första blåa jeans på åratal och då är det nog 2 siffriga år vi pratar om. Men jag har sparat alla gamla jeans i en låda som både jag och barn växt ur för tanken är att jag någon gång ska använda dom till att sy något. Kanske ett lapptäcke eller så - men än är det bara i tanken och dom ligger där i sin låda. Tur filmen var bra för den har ju som sagt inte fått så bra kritik och melodifestivalen - ja den somnade jag ifrån hörde bara små stycken. Och idag är det ju som sagt vår! Härligt! Må Gott

Pisan

9 februari 2015 14:51

Ja, det är verkligen en go känsla :-) Idag är det vår ja! Härligt. Skall strax gå ut. Bra idé det där med att spara på jeans, det kanske jag gör. Har bara så dåligt med plats i den här lägenheten, det är fullt i varje vrå... :-) Kritik av filmvetare har jag inte mkt för, brukar strunta i sånt. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Pea

9 februari 2015 14:34

Jag vill också ha jeans med hög midja. Jag köper dom på Flash som har haft en modellen hela tiden. Dom har även två olika benlängder. Jag har kollat och det finns flera flash-butiker i din närhet, och så kan man ju handla på nätet. Ha en bra dag. Kram <3

Pisan

9 februari 2015 14:48

Japp, det finns flera Flash här omkring. Men nu har jag ju hittat ett par jeans, det räcker med ett par. I a f just nu. Köpte dessa på Kapp-Ahl. Tack för tipset! Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

9 februari 2015 20:54

Molly skulle gått direkt till finalen. Enligt mig krossade hon Saaaaaade med ugglelängder. :) Sidkicken kan de sälja på import till någon trist reklamkanal. :(
Vilken film var det? Har du skrivit om den i tidigare blogginlägg? Eller är den superhemlig? Kram Bosse Bus

Pisan

10 februari 2015 10:02

Nix, den är inte hemlig :-) Jupiter Ascending och jag skrev om det i nåt tidigare inlägg, länk till trailern finns där också. Ja, det tycker jag med, att Molly skulle gått direkt till final.
De kan sälja den där sidekickbruden på e-bay tycker jag. Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

10 februari 2015 09:47

Så barnen har sportlov hos er denna veckan?

Här får de vänta tills nästa vecka innan sportlovet drar i gång.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

10 februari 2015 10:03

Japp, här är det vecka 7 som gäller och har gällt i alla tider. Lite för nära jullovet om jag får säga vad jag tycker, vecka 9 hade varit bättre tycker jag men vem bryr sig om vad jag tycker.... :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards