Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Fick magen uppskuren

Av Pisan - 7 april 2015 15:11

 


Halloj! Nu är påsken över för den här gången. Jag har haft det bra. Allting löste sig till slut i torsdags och jag kom iväg med den buss som jag tänkt från början. Jag var dock bra trött på kvällen, det tar på krafterna att bli så uppstressad. Och jag har precis varit på apoteket och hämtat ut nästa dosrulle och jag har gått igenom hela den och det som skall vara i påsarna är i, så nu behöver jag inte oroa mig mer över det.


Vilket härligt väder det varit i påsk, i fredags var vi ute och gick lite och på lördagen åkte vi hit men vi mellanlandade i Ulricehamn och Dollarstore och Citygross i Borås för lite matinköp. I söndags gick vi på bio, vi såg Into the woods 


 


Den var jättebra. Blev dock besviken att Johnny Depp hade en sån liten roll, han var inte med mycket alls. Han spelade vargen som åt upp Rödluvan och fick ju magen uppskuren   Och det hände rätt tidigt i filmen.


Har även hunnit att sitta liiite ute på balkongen, men det har blåst så kallt så det har inte varit så gott. Då har vädret varit  bättre för promenader.


Idag har jag varit och fått min B12-spruta. Var inne på apoteket efteråt för att hämta ut mer ampuller. Det visade sig att mitt frikort nu har gått ut och det är dags att börja betala för en ny period. En ask ampuller gick på 752 kr.... I vanliga fall brukar jag ta ut 2 askar åt gången, det är 10 ampuller i varje (räcker i 5 veckor) men den här gången hade de bara 1 hemma och de frågade om jag ville ha den eller beställa 1 till. Jag tog den de hade, tur det för annars hade det blivit bra dyrt idag.... Frikortet på sjukvården är också slut och jag får betala för ny period där också. Hua!   


Det blåser kallt idag med och det är kallt på balkongen, får pälsa på mig lite innan jag går ut och sätter mig där en stund.


Ha en fortsatt fin  måntisdag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

7 april 2015 17:30

Det är tråkigt när fler frukost går ut samtidigt. Så har det varit för mej med nu, både sjukvård och sjukresor. Men nu är det bara nån gång kvar på bägge sen har jag det igen.
Nu spar jag varje månad så nästa gång dom tar slut så finns det pengar undanstoppade.

Kram 💜

Pisan

8 april 2015 10:53

Ja, det är helt värdelöst :-( Brukar ta ungefär 2 månader för mig innan jag har frikort igen. Bra att du kan stoppa undan pengar, jag har inte kunnat göra det tyvärr :-(
Kramis! ♥♥♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

7 april 2015 20:02

Vilken läskig rubrik du hade på detta inlägg, skönt att det bara var en film. ;)
Jag trodde du skulle tillbringa påskhelgen hos din älskling, men så var det tydligen inte. Vi har haft ett rätt typiskt aprilväder under påskhelgen, med både sol och hagelskurar. Nu är det vardag igen och jag är tillbaka i tråkhålan.
Känns i kassan när man får betala dyrt för mediciner och VC besök. För min del så behöver jag förhoppningsvis inte ränna på VC på ett tag, vilket är lite typiskt nu när jag har frikort.
KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

8 april 2015 10:51

Vi har varit på båda ställena i påsk! Jag åkte dit i torsdags och så var jag där tills på lördagen då vi tog bilen hit och så var han här tills på måndagen :-) Ja, det har verkligen varit typiskt aprilväder. De här månaderna när jag betalar fullt på vc och börjar om på apoteket också är hemska rent ekonomiskt, bläää!! Brukar ta ungefär 2 månader innan jag är uppe i frikort igen.
Puss & kramis! ♥♥♥

 
mickis

mickis

7 april 2015 23:25

Men jösses du skrämde mig med överskriften ;-)
Tur att det bara var film :-D

Ja jäklar vad dyrt det är med mediciner och sjukvård..., jag har tur just nu för jag betalar bara 10% på apoteket.... snart frikort :-)
Men det är dyrt när man får börja om...

Bra att det löst sig med dospåsarna :-)
Sånt tar så mycket energi när det strular...

Ha en godnatt
kram ❤ ❤ ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

8 april 2015 10:52

Hi hi! :-) Ja, tur att det bara var film :-)
Alldeles för dyrt, speciellt för oss med sjukersättning. Borde vara gratis eller i alla fall rabatterat för oss. Sånt strul tar alldeles för mycket energi, jag var helt slut på kvällen sen och dagen efter var det inte mycket med mig.
Kramis! ♥

 
Ingen bild

Monachos

8 april 2015 12:53

Tur det var en film där magen blev uppskuren! Vi ska ju gå på bio jag och mina barn men vet inte alls vilken film vi ska se. Det gäller att komma överens också. Och så ska vi äta på Bambo som stänger i maj. Något att få se fram emot :D. Det är tufft när man ska hämta ut de dyra piller och ampuller men fördel att man snabbt då också kommer upp i frikortet igen. Jag är någon 100 lapp ifrån ett nytt frikort. Må Gott

Pisan

9 april 2015 13:11

Åh vad gott med Bamboo, mumsfillibabba! Ja, man får trösta sig med att det går rätt fort till frikort samtidigt som det är sorgligt att man skall behöva all den medicinen....
Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards