Alla inlägg under april 2015

Av Pisan - 29 april 2015 11:35

 


Blääää! Vaknade med huvudvärk idag. Lade mig med huvudvärk igår.... Blir en seg dag idag. Igår förstördes dagen av fruktansvärd smärta i ena benet, värsta värken jag haft på flera år. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Satt och grina i soffan och smorde in benet med Aloe vera heatlotion - utan effekt. Blev dessutom illamående av lukten från den   Hade varm vetekudde på benet utan effekt.... Inget funkade. Har ont idag med men än så länge är det långt ifrån så jävligt det var igår.


Idag blåser det och det är grått på himlen för det mesta, solen kikar dock fram lite, lite emellanåt. Just nu håller man på att klippa gräset här på gården - första gången för i år. 


Hade tänkt färga håret idag men tror inte det går, när jag har så här ont i huvudet mår jag illa av lukten av själva färgningen så jag hoppar nog det, får göra det i morgon eller nästa vecka.


Hoppas du har en fin onsdag!   


En sån här skulle jag haft ifall jag bodde i eget hus   :


 

Av Pisan - 28 april 2015 11:18

 


Tisdag, hela dagen. Har precis kommit hem från frissan. Så idag fick jag gå upp tidigt. Kändes inte jättekul precis för jag lade mig sent igår, vid halv 12. Satt och tittade på True Blood och vaknade till när eftertexten rullade.... Får kolla på play istället. Men gick och lade mig direkt efter tandborstningen. Kanske blir det en middagslur idag, får se hur det hela artar sig, eller urartar sig....

Frisyren blev densamma som sist, rätt kort i nacken. Skönt. Jag som har lätt för att svettas gillar när nacken är fri.


Funderar på om jag skall palta på mig rejält och sätta mig på balkongen. Vill inte bli kall om fötterna för jag har sån värk. Och inte blev det bättre av att jag gick i ballerinaskor den lilla, lilla biten till frissan, det tar typ 2 minuter att gå dit. Mina fötter gillar inte när det blir platt. Men det kändes som att det var för varmt med gympaskorna. Hade dem igår och jag blev sååå varm om fötterna och då svettas hela jag. Jag tänkte att det kan väl inte göra så mycket den lilla biten det är till frissan, men det gjorde det. Nu vet jag det. 


Behöver ut också, skall hämta studentplakatet jag beställt via nätet, fick en sms-avi igår om att det kan hämtas ut. Och så glömde jag vissa saker när jag handlade igår. Varför är det alltid så? Det är alltid nåt som glöms - ibland t o m fast det står på inköpslappen   


Ha en fin tisdag!   


 

Av Pisan - 27 april 2015 11:43

 


Redan måndag. Helgen gick fort fast jag inte gjort mycket,  bara vilat i stort sett, har inte mått så värst bra. Har värken from hell just nu och har haft i några dagar.


Idag har vi blandade färger på himlen, eller i a f olika grå blandat med vitt och blått, det växlar hela tiden och så blåser det - som vanligt här.... Har inte varit uppe så länge, låg kvar i sängen lääääänge innan jag tvingade mig upp. Idag blir det B12-spruta, trots att det inte är tisdag. Det är ju kortvecka och då får man anpassa sig efter det. Vi skall ha kalas för lillungen på fredag, vi skulle haft det i lördags egentligen men vi ställde in för båda tjejerna fick erbjudande om att jobba. Ställde in och ställde in, vi sköt upp det kan man säga   Mig passade det bra för jag har ju inte mått så bra. Och så kan älsklingen vara med på fredag också för han kommer hit då. 


Nu skall jag käka frukost. Ha en finfin måndag!   


 

Av Pisan - 24 april 2015 12:24

 


Fredag igen. Här blir det lugnt, måste vila. Är mör som bara den. Ha en fin helg alla goa!   





Av Pisan - 23 april 2015 11:12

 


Ja! Ja må hon leva! Mitt lillltroll fyller 17 år idag! GRATTIS ELLEN!!           


 


Och HURRA för mig som inte har någon huvudvärk idag! Inte än i a f. Sååå härligt. Men istället värker benen nåt infernaliskt, det blåser nämligen rätt rejält här idag. Men tar hellre det än den där jäkla huvudvärken. Passande nog så slutar lilltrollet vid 12 idag så hon och jag skall gå och handla nåt gott vi skall ha till middag och efterrätt   Vi, jag och storasyster, väckte henne i morse med vår skönsång och så fick hon presenter. En plånbok och en bikini, precis den bikini hon önskat sig. Plånbok hade hon också önskat sig, en fin plånbok sade hon. Och då hittade jag den här:


  Klicka på bilden så blir den större. Visst är den fin? Jag skulle också behöva en ny plånbok men jag väntar med att köpa det tills jag kommer till Spanien, det är bara 3 veckor kvar dit nu. Skall även köpa skor där tänkte jag, och väskor till både mig och mina småtroll   Ja, jag älskar att shoppa!   Och det gör även tjejerna jag skall åka med, speciellt hon som vi bor hos. Men jag har ju bara min lilla pension så det blir inte jättemycket shoppat, får handla på marknaderna, där är det relativt billigt. Guuud vad jag längtar att få komma iväg. Varmt och gott. Och torr värme, den kommer göra underverk med min kropp.


 


Såhär ser det ut där vi skall bo.


 


Och det här är stranden. Härligt!


Nu skall jag fixa frukost. Ha en finfin torsdag!   


 

Av Pisan - 22 april 2015 09:56

 


God morgon! Här sitter jag så här tidigt, och temuggen är här också. Har en helvetisk huvudvärk. Den kom redan i måndags och har liksom inte försvunnit helt utan funnits där lite. lite granna trots tabletter men tabletterna har ändå tagit toppen på den.


Igår em var jag uppe på vc med ett brev till min dr (ingen spruta igår, de hade ont om tider och jag ville inte gå dit kl 8 på morgonen så jag hoppar över 1 spruta denna vecka). Jag åker ju till Spanien om några veckor och jag behöver ju mediciner med mig och min dosrulle räcker inte hela veckan där så jag behöver så att säga få ut 1 rulle i förtid, innan jag åker. Så jag bad dr fixa det åt mig + att jag behövde lite nya recept. Efter jag lämnat brevet gick jag och handlade med lillungen och jag hann inte mer än hem och packade upp varorna så ringde dr. Då visade det sig att värktabletterna jag tar när jag har huvudvärk, tar dem bara då eftersom morfinplåstren inte tar huvudvärken, inte går ihop med Cymbalta. Han hade fått upp en varning om det i receptsystemet. Meh!!!! Jag har ju ätit den kombinationen i 10 år!!!! Varför har ingen sagt nåt om detta innan!!!! Han sade då att numera har man mer hjälpmedel just vad gäller interaktioner vid utskrivning av recept i form av datorsystem, det är ganska nytt så att det har missats förut är inget konstigt. Tänk vad mycket folk i landet som gått omkring och käkat mediciner som inte funkat ihop - som läkaren själv inte sett alltså, för innan har ju läkarna själva fått slå upp sånt i FASS. Han sade även att Cymbalta fortfarande ju är ett relativt nytt preparat så det kan vara därför också. Så nu skall jag ta enbart paracetamol vid huvudvärk - för jag har redan ett verksamt narkotiskt ämne mot smärtan i mig via plåstren. Sagt och gjort! Jag tog 2 Panodil för huvudvärk hade jag. Och det funkade. En stund. Likadant tidigt i morse, tog 2 Panodil för jag vaknade vid 4-tiden med huvudvärken och gick upp. Satt uppe en stund för att tabletterna skulle verka, kan ju  inte ligga ner när jag har sån huvudvärk. Och huvudvärken lättade och jag gick och lade mig. Men sov inte mer än 2 timmar. Nu har jag värsta huvudvärken igen. Dr skrev även ut Paraflex åt mig, han tyckte jag skulle prova det mot huvudvärken om Panodil inte hjälper.

Så jag skall efter frukosten gå och hämta det. Skall även gå och hämta 2 paket på posten, har beställt presenter till lilltrollet som fyller 17 i morgon! Tänk att min lillunge har blivit så stor! Hur fort går inte tiden egentligen!!! Det var ju inte länge sen hon föddes ju. Det var en hel massa snö ute när hon föddes det lilla söta lilltrollet   


Men först skall jag käka frukost, sen går jag ut. Och sen sitter jag nog ute på balkongen och läser (läser just nu Ozzy Osbournes biografi) en bra stund - om huvudvärken tillåter alltså. Kaffe blir det också därute.


Ha en toppenonsdag goa du!   


 

Av Pisan - 21 april 2015 12:07

  Tittut!    Jag är tillbaka! Det blev ett ganska långt mellanrum mellan det här och det senaste inlägget. Inget jag planerat utan det har bara blivit så, har inte mått så bra. Onsdagen och även torsdagen tog huvudvärken över totalt och jag mådde verkligen dåligt. Sov dåligt med. Och på fredagen var det dags för sprutan på vc och sen iväg till älsklingen på em, det blev lite körigt där. När jag kom hem i söndags mådde jag absolut inte bra. Snorig och hängig som sjutton. Älsklingen blev förkyld under lördagen och i söndags mådde han riktigt risigt. Jag tror inte jag är förkyld - än i a f, utan det är pollenallergin jag känner av, är fortfarande jättesnorig och igår hade jag världens huvudvärk igen... Har med andra ord haft det roligare om man säger så.


Jag har inte så mycket att skriva om, det händer inte så mycket roligt och intressant när man inte mår bra ju. Just nu äter jag frukost och om en stund skall jag in i duschen. Skall gå och handla när lilltrollet kommer hem vid halv 3-tiden. Jag orkar inte handla själv längre. Får så hemskt ont i ryggen, som kramp, när jag bär eller drar på dramaten, det brukar börja redan på väg till affären och att gå där inne i affären själv med kramp i ryggen är ingen höjdare. I fredags fick jag sätta mig ner inne i butiken, de har såna där flärppallar lite här och där - vilket ju är tur för mig! Fick även sätta mig ett par tre gånger på väg hem efter att jag betalt mina varor, först inne i butiken och sen ute. Gissa om jag var svettig och helt slut när jag kom hem... Likadant på väg till bussen sen när jag skulle åka till älsklingen, fick sätta mig på väg till bussen också. Men sen släppte det och jag har inte känt av det förrän igår när jag lagade middag. Hoppas det håller sig borta idag med! Jävla skitrygg!   

Ni ser; jag har inget kul alls att skriva om, det är bara elände om min kropp som blir nerplitat. Usch vad trist! Grattis till dig som läst ända hit! Du har vunnit en brödrost!   


Tack och hej leverpastej!  Ha nu en finfin dag!   


 

Av Pisan - 15 april 2015 04:50

 


Här sitter jag, mitt i natten. Har världens huvudvärk. Vaknade av att huvudet sprängde, var tvungen att gå upp, det gick inte att ligga ner. Bläää!!! Jag lade mig rätt sent så jag behöver sova. Har tagit piller och väntar på att de skall verka. Pallar upp mig i sängen och sitter och sover lite till sen.


Just nu är det ett jäkla liv på fåglarna ute i skogsdungen utanför mitt kök, sover de inte? Det är ju kolmörkt ute fortfarande, solen går väl inte upp än på ett tag. Men jag klagar inte, det låter jättemysigt  Finns få saker som är så mysigt som fågelkvitter tycker jag, man får verkligen vårkänslor.


Har mått skit i ett par dagar nu, är väl lågtrycket, igår regnade det (det gör det nu med) och i förrgår blåste det som f-n. I morgon (torsdag) skall jag till diabetessköterskan. Skall bli intressant att se hur blodsockret ligger nu när jag har gått ner i dos av medicinen, magen klarade inte den högre dosen ju. Håll tummarna för att värdet är bra! Orkar inte med att hålla på med medicinbyte, sånt är sååå jobbigt. 


Hoppas du sover gott nu, och sen när du vaknar får du ha en fin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards