Direktlänk till inlägg 3 juli 2015

Hett

Av Pisan - 3 juli 2015 13:12

 


Här sitter jag med balkongdörr och fönster stängda och en fläkt på. Det är hett ute nu. Det gäller att inte släppa in hettan så man kan sova gott om natten. Öppnar korsdrag ikväll och så sover jag med balkongdörren öppen på natten. Inatt har jag sovit såååå gott! Lade mig rätt sent, jag var inte speciellt sömnig igår kväll så jag tänkte att det är bättre jag är uppe tills ögonen inte går att hålla öppna längre. Och jag hörde inte dottern i morse, hon går upp vid 5-tiden och jag vaknar alltid när hon gör det. Jag sover i vardagsrummet och jag vaknar när hon öppnar sin dörr och går genom rummet på väg till badrummet. Och jag hade ingen huvudvärk när jag vaknade!!! Gissa om jag var glad när jag vaknade  Allt känns så mycket roligare och lättare när jag slipper den skiten. Igår satt jag på balkongen nästan hela dagen, i skuggan, och läste. Sen grillade jag till middagen och sen fortsatte jag läsa och sen blev det tv, först Rapport och sen Ernst och efter det den nya danska serien 1864, den är riktigt bra tycker jag.


 


Om c:a 1 timme skall jag till vc för B12-injektion. Tar med mig dramaten för jag skall handla lite efteråt. Tänkte grilla idag också, hoppas jag hittar nåt bra färdigmarinerat i affären. Och så skall vi ju ha lite god sås också, får se vad jag blir sugen på när jag ser vad som finns. 


Ha en fin fredag!   


 


 
 
Annelie

Annelie

3 juli 2015 16:29

Mums för grillat,,, blir grillad laxfilé, pressad potatis och en kall sås till middag här ikväll.
Göran har bjudning till en kompis, jag är bara med och äter, sen så ligger jag till sängs, göt jag ju iofs alltid annars också.

Härligt att du vaknade till en ny dag UTAN huvudvärk.

Ha en mysig fortsättning på helgen.. // Kramen

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

4 juli 2015 12:17

Grillad lax är ju så gott! Ja, härligt utan huvudvärk men idag är den tillbaka, dock inte av samma kaliber som häromdagen. Den går nog över under dagen skulle jag tro. Bara jag dricker tillräckligt i värmen så. Ha det så mysigt du med! Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

3 juli 2015 20:34

Här släpper vi in värmen. Altandörren står ju öppen mest hela tiden när vi är hemma så att djuren kan gå ut och in som dom vill. Men jag ska nog ta och öppna balkongdörren och sätta för något så att inte djuren kan gå ut på den. Har ju både balkong och altan ut i trädgården. Sover ju också i vardagsrummet så jag känner igen det där med att vakna när dottern går förbi men ibland märker jag inget alls. Har varit och köpt ett stort parasoll på 3 meter på Jysk idag så nu kan jag sitta gott i skuggan. Hade ett men det var lite för litet. För i solen går det inte sitta. Må Gott och kanske blir det grill här också i morgon.

Pisan

4 juli 2015 12:13

Idag hann ungarna upp före mig och de har öppnat och det är nu lika varmt inne som ute.... i a f i köket. Skugga måste man ju ha i det här vädret, bra köp! :-) Just nu har äldsta dottern lagt sig i en solstol ute på balkongen. Jag skall äta frukost nu och efter den hoppas jag hon makar på sig lite så jag också får plats där ute, dock sittande i en stol i skuggan. Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

4 juli 2015 12:07

Ja, vi har det jätte bra 😃. Massage är något som jag verkligen gillar men tycker det är dyrt hemma. Så det passar jag på att gå på så mycket jag kan 👍.

Grillat är så gott !! Det är något vi längtar efter och ska göra när vi kommer hem. Så vi hoppas att finvädret håller i sig. Börjar att längta efter min egen mat., barnen har önskemål. Så första veckan lär matsedeln vara klar 😉.

Vad hittar du på i helgen?
Kommer älsklingen till dig?

Trevlig helg, kram

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

4 juli 2015 12:15

Ja, det är alltid det man längtar efter; sin egen mat :-) Skönt att första veckan hemma har matsedeln klar :-) I helgen tar jag det lugnt och umgås med ungarna en del. Älsklingen är trött som sjutton, han behöver semester men har några veckor kvar till den, så han håller sig hemma och vilar inför nästa arbetsvecka. Men nästa helg ses vi :-) Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

5 juli 2015 08:18

Har du elgrill?
Jag fick en förra året men vågar inte grilla själv. Kan inte ens montera den... Har bett om hjälp men det blir aldrig av.
Får ta och morska upp och ta tag i det själv...
Tycker det är svårt med grilltider, när det är klart.
Idag är det sista dagen med värme här, så skönt med lite svalare tycker jag. Igår var det hemskt. .
Kram på dej 💜

Pisan

5 juli 2015 12:40

Ja, värmen är hemsk. Ska bli skönt med vanliga temperaturer igen :-) Ja, jag har en elgrill, det är jätteenkelt att grilla med den, jag brukar grilla på full effekt och ha köttet en bit upp, har 3 lägen som jag kan sätta gallret på. Man får kolla genom att skära lite i köttet och se om det är färdigt, en kotlett tar kanske 30 min att få klar. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards