Direktlänk till inlägg 15 juni 2016

Fruktansvärt goda

Av Pisan - 15 juni 2016 09:57

 


Halloj! Nu är jag tillbaka! Kom hem i måndags kväll. Igår var det fullt upp hela dagen. Har haft det jättebra och mysigt. Nästa gång vi ses blir redan nästa vecka, till midsommar. Sen har älsklingen semester i 4 veckor så vi kommer ses mycket nu de närmsta veckorna    Det blev några cykelturer i helgen, och var bl a på 2 loppisar. Köpte linnediskhanddukar, en blus och pärlor. Älsklingen hittade DVD-filmer. Och så har vi grillat, varit ute och fikat och även hälsat på älsklingens syster och man, där fick vi god paj med glass, mums!   Och så fick jag 2 födelsedagspresenter, ett jättefint armband, ett sånt där i läder som går flera varv runt handleden och ett halsband med ett silverfärgat stort hjärta    Och så har vi ätit en massa jordgubbar. Nu har ju jordgubbssäsongen dragit igång på riktigt, igår köpte jag 2 askar för 14:-/st och vi tryckte i oss allihopa jag och tjejerna   De är ju så fruktansvärt goda.


 


Idag var det tänkt att jag och lilltrollet skulle åka till köpcentret Allum i  Partille, där skulle vi möta upp min mamma - hon och pappa bor i Partille. Och sen skulle vi gå hem till mamma och pappa. Men alldeles nyss fick lilltrollet ett telefonsamtal från chefen på TGR-butiken där lilltrollet jobbar extra, hon behövde ha in dottern idag kl 12-19, så det blev ändrade planer, jag åker till Partille själv. Jag skall göra ett nytt försök att hitta byxor. Skall gå till Zizzi och kolla. Kollade på deras websida och de har såna byxor jag vill ha. Hoppas nu bara att de finns i butiken.


Nu skall jag borsta bissarna, klä på mig och göra mig klar för att ge mig iväg. Ha en finfin onsdag goa du!   


 



 
 
Annelie

Annelie

15 juni 2016 10:57

Fina födelsedagspresenter igen.. (Y)
Vad köpte din gubbe för film/er..??

Mysigt att bara vara,, grilla, cykla, fika osv.. det är rogivande.

Härligt det låter med en tur till ett köpcentrum,,, och att du kan åka hem till dina föräldrar sedan.
Vad långt isär bor ni..??

Zizzi har mycket fint,, men jäklar såå dyra de är. :o((
De hade en sådan butik i vårt köpcentrum när vi flyttade hit,, men den fick de slå igen, den gick inte bra.

Ha en gooo fortsättning på din dag / kväll..

Kramar om.. <3 //Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

15 juni 2016 11:04

Minns inte nu vad för filmer det var, men jag skall fråga honom sen.
Det är inte så långt mellan Landvetter och Partille, tar c:a 20-25 min med bussen, 10-15 min med bil.
Jag såg att Zizzi hade rea nu, så jag hoppas jag hittar nåt till reapris :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Monachos

15 juni 2016 12:01

Jordgubbar är så gott och svenska gubbar ska ju vara något extra men jag köpte sist som inte alls var goda och inte smakade mycket alls. Men för ett tag sen köpte jag på ica från belgien och dom var otroligt söta och goda så det är lite skillnad från gång till gång för nästa kan man ju få jättesöta goda svenska. Härligt du har det med ditt hjärta med allt ni gör. Kul. Hoppas du hittar det du ska på Allum. Må Gott

Pisan

16 juni 2016 11:02

Ja, håller med; ibland får man svenska som inte är goda och ibland utländska som är jättegoda. Jag fick tag på brallor på Zizzi och jag kom hem med lite andra saker också :-) Bl a en jättefin duk från Indiska, den var på rea. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

15 juni 2016 15:08

Mm, jordgubbar. Skulle kunna leva på dem nu :-)

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

16 juni 2016 11:02

Håller med, det är ju så jädra gott :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards