Alla inlägg den 3 december 2019

Av Pisan - 3 december 2019 13:32

 



Halloj! Jösses Amalia vad halt det är ute! Höll på att sätta mig på backen flera gånger när jag gick bort mot vårdcentralen förut. Skulle med dottern på ett läkarbesök. Efteråt skulle jag handla och hon fick följa med och sen hjälpa mig hem, jag gick och höll i henne, stenhårt    Blev så glad att hon kunde hjälpa mig, hon hade precis tid me det, hon skulle med bussen. Detta var alltså det stora lilla trollet    som inte bor hemma längre. Jag spänner mig nåt fruktansvärt när det är halt. Kan inte hjälpa det, kroppen lyssnar inte på vad jag än säger... Så nu har jag extra ont i nacke, skuldror, rygg och ben och fötter. Nacken och axlarna värker mest. Det regnar ute, på den frusna marken, då blir det snorhalt. Men om nån timme så har väl det hela smält och det är endast blött på marken.


Idag jobbar lilltrollet tidigt pass på jobbet och är hemma vid 18-tiden. Då skall vi ner i källaren och ta upp 2 granar. En liten som skall stå på balkongen och 1 lite större som vi skall ha i vardagsrummet. Och så skall vi byta gardiner i lilltrollets rum, hon ville ha vita gardiner nu så då ställer sig modern och stryker de förbaskade vita gardinerna av 100 % bomull och försöker att inte svära över hur förbaskat svårt det är att få skiten slät..... För man gör ju allt för sina små troll. Eller hur?   


Hoppas du har en fin tisdag och att du inte halkat ute och slagit dig   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards