Alla inlägg den 14 december 2019

Av Pisan - 14 december 2019 12:48


God lördag! Har snöat in på den här låten. Har den på hjärnan hela tiden. Brukar ha julsånger på hjärnan så här års. Ibland är man bra knäpp....   


     


Fick äntligen färgat håret igår, sååå skönt att det är gjort för som jag skrev häromdagen så var det inte vackert med utväxten jag hade. Och så fick jag mig en B12-injektion på em. Sen hämtade jag ut ett paket, en julklapp, och jag tror att det var den sista julklappen som ska slås in. Sen är allt färdigt. Efter löning nästa vecka skall julskinkan köpas, tror jag köper en färdigkokad så griljerar jag den själv. Resten av julmaten får inhandlas nästa helg eller på måndagen, dagen innan julafton. Älsklingen kommer och firar jul med oss, om allt går som det ska. Jag vågar inte hoppas på att få en så perfekt jul som möjligt då vi förra året blev sjuka under julen. Både jag och älsklingen, och lilltrollet och mina föräldrar. Vi fick nåt monstervirus och var jättedåliga och jag kunde inte följa med älsklingen hem och fira nyår med honom. Usch vad trist det var. Och så här års är det ju högtid även för baciller och virus - tyvärr.... Båda mina små troll är förkylda just nu. Är glad så länge jag klarar mig från skiten. När man har fibro blir man ju urdålig av en vanlig liten förkylning, det är i a f min erfarenhet. Usch vad tråkigt ämne att blogga om! Lägger upp en låt till istället. En annan som jag ofta har på hjärnan nuförtiden.....   



Igår hjälptes jag och lilltrollet åt att plocka fram 2 kartonger med julgransgrejer från hyllorna i klädkammaren. Så nu kan jag klä granen när andan faller på. Lilltrollet var inte så noga med att vara med på det. Hon jobbar dessutom i helgen. Men hon ville hemskt gärna att den skulle komma upp och kläs så snart som möjligt...   


Ha en fin lördag!     


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards