Alla inlägg den 10 december 2019

Av Pisan - 10 december 2019 09:45

 


Halloj! Det är tisdag och jag är hemma, kom hem igår. Har ju varit i Småland hos min älskling. Bilden ovan visar några av hans gamla tomtar. Visst är de fina? Jag gillar gammaldags julpynt. Visst ser tomtarna lite halvläskiga ut men jag gillar dem ändå. Gillar även hjärtan, stjärnor och bockar och sånt i halm. Fyndade ett lite större halmhjärta på loppis i lördags. Det har jag hängt ute utanför min ytterdörr (vi har inget trapphus inomhus utan vi har s k loftgångar ute) och det blev så fint   Fyndade även paradhanddukar till kära mor, hon har en paradhanddukshylla och hon har letat efter paradhanddukar, färdigbroderade, på loppis men inte hittat. Men det gjorde jag    På Erikshjälpen i Värnamo närmare bestämt. Hon blev så glad när hon hörde att jag hittat det. Jag hittade även en cd, Absolute Musicals. Har inte lyssnat på den än men är övertygad om att den är bra, alla bra musikaler är med så det kan inte bli annat än bra. Skall lyssna på den senare idag har jag tänkt.


Idag gick jag upp tidigt, skulle till vc och lab och lämna nya blodprover för att se om blodsockret har gått ner ytterligare med den nya diabetesmedicinen jag började ta i början av november. Har en telefontid med min doktor på fredag, både angående det men även för att stämma av hur det går med Gabapentinmedicineringen. Det har gått bra tycker jag. Jag har fått sova på nätterna, brännan och pirret i fötterna har inte varit överjävligt utan jag har kunnat sova. Men jag skall öka doseringen ytterligare, fr o m fredag skall jag ta den 3 ggr/dag, nu tar jag den morgon och kväll. Kommer få lägga in larm på telefonen för att komma ihåg att ta mitt på dagen. Kommer aldrig kunna komma ihåg det annars. Nu har jag larm på kvällsmedicinerna, morgonmedicinerna är lättare att komma ihåg eftersom jag tar dem till frukosten.


Idag är det kallt ute. När jag gick till vc förut var det -5 grader. Nu skiner solen från en molnfri himmel. Nu är det inte långt kvar till vintersolståndet och det vänder och blir ljusare och ljusare istället för mörkare och mörkare, härligt!     



Måste visa vad de gjort i Gislaved, där älsklingen bor, i sina rondeller:


   


Detta är bara en rondell, de har liknande dekorationer i alla rondeller i kommunen. Varje år är det nytt tema. I år är det kaniner   Visst är de fina?


Skall strax äta min frukost. Skall tvätta några maskiner idag, ev plocka fram pyntet till granen. Och i em skall jag tillbaka till vc och få min B12-injektion.


Ha en finfin tisdag!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards