Alla inlägg den 16 december 2019

Av Pisan - 16 december 2019 10:33

 


God måndag! Idag tror jag att det är den gråaste dagen på hela året. Det är faktiskt gråare ute idag än vad det var igår eller nån annan grå dag som varit på senaste tiden. Dessutom blåser det nästan storm och regnet vräker ner. Men jag har det riktigt mysigt här i mitt kök med tänd ljuskrans i fönstret och tända levande ljus på bordet och julmusik i högtalarna. Men idag kommer det bli en sån där dag då man aldrig vaknar liksom. Det kände jag direkt när jag gick upp för en stund sen. Det var svårt att vakna till ordentligt när klockan ringde kvart i tio. Lade mig jättesent inatt, klockan var nästan halv 2. Jag var nämligen inte sömnig, inte det minsta, när jag brukar lägga mig. Senast 11 brukar det bli. Så idag får jag vara sömnig hela dagen istället   


Har ju glömt att berätta vad doktorn sade i fredags när han ringde. Mina blodsockervärden ligger jättebra nu! Likaså blodfetterna. Fick beröm också. För att jag var så bra med kosten. Men den har jag inte ändrat mycket sen i våras/somras. Tycker tvärtom att jag sista månaderna slarvat, det har ofta blivit mackor istället för riktig middagsmat. Har inte orkat laga mat. Det är ju tillägget av en 3:e diabetesmedicin som gjort susen tror ju jag. Men nu var han så glad så lille doktorn   Han sade också att det är bra att jag är så öppen med förändring i min medicinering. Och då tänkte han väl på det här med morfinet som jag så småningom skall trappa ner och sluta med helt. Jag ska fortsätta med ökningen av Gabapentinet och så skall han ringa om 1 månad så vi kan stämma av hur läget med dem är då. Det är jag som får avgöra hur mycket Gabapentin jag skall ta, jag får känna hur det påverkar min värk. Så nu behöver jag inte tänka på att "avgifta" mig från morfinet innan och under jul i a f. Var lite orolig för det. Skönt.


Idag är det ju måndag och det är dags för veckans första B12-injektion. Känns lite konstigt för jag brukar ju få den på tisdagar men jag har lagt om det lite nu innan och under julen. Kommer att åka till Småland mitt mellan jul och nyår och nån vecka blir det bara 1 spruta. Älsklingen skall vara långledig.


På onsdag morgon, kl 10, kommer jag sitta i en biosalong på Biopalatset inne i Gbg och kolla på den nya Star Warsfilmen. Det är lilltrollet som är en Star Warsnörd och har bokat 2 biljetter. Filmen har premiär på onsdag och eftersom ingen hon känner kunde då blir det mamma som får följa med   Men det gör jag så gärna. Skulle ändå se filmen någon gång under julhelgen med älsklingen. Nu får han gå och kolla på den hemmavid istället, på fredag.


Nu blir det frukost och efter den blir det duschen. Ha en finfin måndag!     


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards