Direktlänk till inlägg 22 september 2021

Ny vecka

Av Pisan - 22 september 2021 11:17



God middag! Ja, ny vecka och det fort. Herregud vad tiden springer iväg. I lördags var det kalas hos dottern som fyllde 25, bilden ovan är tagen på en av buketterna med blommor som hon fick. Vi hade det jättetrevligt och fick jättegod mat, plockmat och jättegod morotskaketårta. Men jag hade världens huvudvärk hela dagen, vaknade med den. Sov jättedåligt natten till lördagen, det blev inte många timmar alls. Och natten mot måndagen var det dags igen att sova jättedåligt. Och det var naturligtvis fullmånen som ställde till det, som den ju ofta gör för mig. På lördagskvällen var jag såååå trött, somnade nog innan huvudet hade landat på kudden. Och på söndagskvällen gick det inte att somna. Klockan var jättemycket innan jag äntligen somnade. Hoppas det är över för den här gången. 




Och det här är min paprikaplanta. Den har fått flytta in nu. Den var ju först grön, sen blev den svart och sedan röd. Eftersom jag inte tål paprika, magen gillar det inte alls, blir jättedålig i magen, så får dottern komma hem och hämta den. Det var hennes projekt från början men så fick hon ju lägenhet helt plötsligt, utan balkong. Så då fick den bo kvar här över sommaren. Björnbärsbusken har växt till sig rejält också. Det var också hennes projekt. Nu undrar jag bara vad jag skall göra med den över vintern. Är det någon här som kan komma med tips om det kanske?


Idag står det hårfärgning på schemat. Och dusch. Och handling. Det är nästan tomt i kylen. Brödet är nästan slut det med. Så jag och dramaten skall gå och handla sen. Men först skall det slängas massvis med påsar med sånt som jag rensat ut i skåp och garderob. Gamla strumpor som det knappt var någon resår kvar i och även strumpor som varit rejält slitna. Hade mängder med sånt. 


Ha en finfin resterande vecka/helg!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

27 september 2021 07:57

Det är inte klokt hur fort tiden går. Vilken vacker ros ur buketten hon fick. Ser att du påverkas lika mycket av fullmånen som jag gör. Jag blir helt nedtyngd på dagarna och drömmer mardrömmar på nätterna i flera dagar. Vilken fin paprikaplanta men precis som du så tål jag inte paprika så bra så jag har uteslutit det ur kosten. Det är ju så fint att bara ha en sån i en kruka som dekoration också

Ha en fin början på den nya veckan
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 september 2021 09:55

Fullmåne är verkligen inget roligt, vill ha min sömn ifred. Ha det fint ni med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

29 september 2021 12:29

Kan du inte bädda in björnbärsbusken i någon väv så att den får lite skydd över vintern och kan stå kvar ute? Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

29 september 2021 12:36

Ja, det låter som en bra idé, kan man köpa sån väv på typ Blomsterlandet? Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards