Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Instinkt

Av Pisan - 8 oktober 2014 14:00

     


Idag är jag glad! Är glad för att det inte kostade skjortan hos tandläkaren förut idag. Gick endast på 420:-!!! Billigaste tandläkarräkningen jag någonsin fått. Hade inga hål eller så, det var bara vanlig undersökning. Men annars så har jag värk, rejäl sån, det är blåsten tror jag som ställer till det. Har dock sovit ok inatt och huvudvärken är borta. Gott.


Och så har skorna kommit. De passar perfekt! Jag visste det, jag kände det på mig när jag fick syn på dem där på nätet    Har lärt mig att lita på min instinkt. Har lärt mig att den oftast har rätt    Det är nåt jag har lärt mig att göra med åldern, vågade inte det förr men numera går jag ofta på min instinkt, det som jag KÄNNER är rätt. Så jag behöver inte skicka tillbaka skorna. Nu är det bara att invänta fakturan... Mindre kul. Men nödvändigt. Mina fötter är problemfötter och behöver det mjukaste och bästa fötter kan få, då får man betala...


Igår var jag och storasystern och handlade, storhandlade. Köpte hem en hel del kött. Skinkstek, köttfärs, fläskkarré i skivor, frysta kycklingfiléer och kycklingben. Skinksteken var det erbjudande på så jag betalade endast 60:- för den och fläskkarrén var det kort datum på så den gick på halva priset. Kanon! Nu är frysen full och jag behöver inte köpa hem kött på länge. Idag blir det stekta kycklingfiléer och potatisgratäng. Mums!   


Idag är det riktigt höstrusk ute också, precis som igår. Fast idag blåser det mycket värre, nästan stormstyrka tror jag och så regnar det emellanåt fast just nu skiner solen. Klarade mig från regn när jag var ute förut. Gick till ica efter tandis, hämtade paketet och handlade sånt som jag gllömde igår. Och så hämtade jag min dosrulle på apoteket. 


I morgon skall jag in till stan och lämna vinterkläder till förmån för Göteborgs hemlösa på GT:s redaktion och så skall jag till passpolisen och skaffa pass, mitt gamla har gått ut för länge sen och kanske blir det en liten resa till våren, vi får se   


Nu skall jag fika. Behöver koffein. Ha en fortsatt fin onsdag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

9 oktober 2014 16:20

Gott att något inte kostar en skjortan. Annars är ju tandläkarna kända för att kunna ta betalt - jag drömmer om att sånt skulle gå på högkostnad precis som med läkarbesök men det får jag nog aldrig uppleva. Och skor - ja med stigande ålder och andra krämpor är det bekväma skor som är A och O sen får dom ju gärna vara snygg också. Förr - innan barnen gick jag alltid i decimeterhöga klackar. Har några skor med höga klackar men det är ju inte långa sträckor som man kan gå men snygga är dom :D Må gott

Pisan

10 oktober 2014 09:51

Det är svårt att hitta snygga skor som är sköna och bra för fötterna. Jag hade tur i år, fast de får jag dras med i flera år nu... :-) Hade också klackar förr, det är ju så snyggt! :-) Kramis! ♥

 
mickis

mickis

9 oktober 2014 21:54

Vad härligt med en billig tandläkarräkning :-)

Kul att skorna passade!!

Vart ska du resa Pisan.... Vill veta ;-)

Ha en riktigt fin kväll!
kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

10 oktober 2014 09:53

Ja, det var en positiv överraskning. Kul med sånt som omväxling :-) Det är en hemlis... hi hi! :-) Kramis! :-)

 
TjockMorsan

TjockMorsan

10 oktober 2014 00:27

Slänger mig in så här på nattkröken för att önska dig en trevlig helg. Jag har äldsta dottern på besök, men redan efter ett dygn hemma har hon ledsnat på den här hålan och vill att vi åker till min andra hemstad istället. Jag hade räknat med att stanna hemma den här helgen, men nu blir det inte så och älsklingen får inte slöa bort helgen framför TV:n som han ställt in sig på. ;) Inte nästa helg heller! För då ska vi dit igen. Fast då ska båda tjejerna med, för då ska vi gå på "öppet hus" på 2 gymnasieskolor. Tja, älsklingens stillsamma liv är ett minne blått och till sommaren har han oss där på heltid. :) Jag tänker på det varje dag och bara längtar tills flyttlasset går...

Ha det gott i helgen och hälsa de dina!
Puss & Kram! <3 <3 <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

10 oktober 2014 09:52

Förstår att du tänker på det varje dag, skulle jag också göra. Jag är ju "fast" här så att säga... I a f så länge som barnen kommer att bo hemma. Och A har ju sitt jobb där i Småland. Jobb växer ju tyvärr inte på träd längre...
Ha det gott i helgen du med! Hälsa du med. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 oktober 2014 10:17

Wow! Vilken läcker bild du avslutar med. Flirtade du med tandläkaren? Så lite har jag inte betalat på många år någon gång. Antar att de inte röntgade.
Gå på instinkt eller magkänsla brukar fungera bra. Jag köpte två "nätskor" i somras. Det gick jättebra. Något som jag aldrig trodde skulle fungera. Men eftersom det stod gratis retur gick jag med på att testa.
Pengarna har landat på vårt konto. Om de är snabba, vi lämnade in i tid igår, så har du "Skimrande ögonblick - och dagar i grått" hos dig idag. Helgkram Bosse.
Ps. Vi har heller inga giltiga pass längre. Vart bär det iväg för dig till våren?

Pisan

10 oktober 2014 10:42

Du skulle gått in på min blogg 5-10 min senare än du gjorde! Då hade du sett att jag gör reklam för din blogg och dina böcker! :-) Håller tummarna för att boken kommer idag! Klart jag flirtade med tandläkaren ;-) Jodå, han tog 4 bilder också. Har heller aldrig betalat så lite för ett tandläkarbesök. Läste någonstans att vi som har diabetes (även andra med andra sjukdomar och mediciner) har rätt till ett annat slags tandvårdsbidrag. Kolla upp det! Tror man sökte om det på FK. Resmålet är än så länge hemligt :-) Helgkram tillbaka! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards