Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Femtioelva väskor

Av Pisan - 13 oktober 2014 11:52


Så jäkla bra! Eller hur? Hon gör Etta James låt nästan bättre än Etta själv   Eller hur? Hon är redan en färdig artist, Matilda. Varför tar de med en sån i Idol? Hon kan ju göra karriär helt på egen hand.

Det här är vad jag lyssnar på just nu, bl a den låten. Jag har alltid Spotify på när jag sitter här vid datorn med min temugg. Idag är det Mammas Mirakel i muggen, smaskens! Snart blir det frukost. Sovit länge idag. Lade mig rätt sent också i o f s, och somnade om när jag väckt lillungen vid 7.45 Har inte nåt jag måste göra idag fast det hade varit bra om jag gick och handlade lite, behöver frukt och grönt, det har tagit slut i helgen.

Har sovit rätt bra de senaste 2 nätterna, sååå gött!!!! Har tagit extra smärtlindring c:a 1-1,5 timme innan jag lagt mig, i form av 2 Citodon, och det funkar rätt bra. Hade detta i tanken i lördagskväll då jag ju natten till lördagen sov så himla dåligt. Har så jäkla ont i fötterna jämt numera    Tröttheten har inte varit så jobbig i och med att jag fått sova bättre de senaste 2 nätterna. Vilken skillnad det blir! Humöret är ju MYCKET, mycket bättre, verkligen stor skillnad på det. Igår orkade jag t o m duscha och baka bröd! Det ni! Och så har jag läst lite. Nu börjar jag närma mig slutet på boken och medvetet försöker jag att dra ut på det hela, läser bara lite i taget nu, vill inte att boken skall ta slut   Och så pärlade jag lite igår, gjorde mig ett par örhängen:


 Om du klickar på bilden så blir den större och du ser bättre.  De är gjorda av pärlor från ett halsband jag köpte på loppisen i Gnosjö när jag var hos älsklingen sist. Dit skall jag förresten till helgen. Till älsklingen alltså. Längtar   


Nu lyssnar jag på Runrig, på min spellista med dem på Youtube:



Nu skall jag fixa frukosten. Blir sen sån idag. Nu kom äldsta dottern hem. Kort dag idag. Hon har redan hunnit äta lunch och gå en snabb shoppingtur på stan också. Hon har köpt en jättefin väska på HM, en sån skulle jag också kunna tänka mig... Jag som redan har femtioelva väskor, minst....   


Ha en finfin måndag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

13 oktober 2014 14:06

Kan man få för många väskor??? - Nej det tror jag inte ;) men det är ju det där med plats för dom som ställer till det. Vill ju ha dom lättåtkomligt så man lätt kan byta när man känner för en annan. Förstår inte hur arkitekterna tänker som ritar hallar - dom är alldeles för små och man får inte plats med skor och väskor. Härligt att känna sig bättre, känner mig lite, lite piggare än igår i alla fall och mer än i lördags så det är alltid nåt - man får vara glad för det lilla. Må gott

Pisan

13 oktober 2014 15:15

Helt klart är det karlar som ritar hallar.... Hade det varit kvinnor så hade det funnits mycket bättre plats i våra hallar :-) Ja, man får vara glad för det lilla, annars är man ju aldrig glad... Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

14 oktober 2014 19:27

Matilda är en av mina fyra tjejfavoriter. Det är helt klart tjejernas år denna höst. Kram Bosse

Pisan

15 oktober 2014 11:43

Ja, i år är det tjejernas år, helt klart. Det blir en tjej som vinner i år. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards