Alla inlägg den 23 november 2015

Av Pisan - 23 november 2015 10:35

 


God morgon! Idag är jag uppe tidigt igen   Hundarna i lägenheten ovanför väckte mig, de höll konsert i c:a 1 timme.... Det kom hem nån precis innan jag tänkt ringa, till ägaren alltså, men hon hann ju komma hem. Men då var jag ju redan vaken, hade behövt sova nån timme till känner jag. Men nu kan det kvitta känns det som.


Vilket vinterväder vi fått. Vi har inte fått nån snö trots att mina ben varnade för det, jag kände nog av det som kom inte så långt härifrån. Men det är vitt och fint här ändå, av frost för det har varit minusgrader i flera dagar nu ju.


Idag skall jag på årsbesök hos min doktor. Har blandade känslor för det, är inte så förtjust i honom men jag behöver ju bara träffa honom 1 gång om året. Är ju glad att jag har en och samma läkare hela tiden som skriver ut alla mina mediciner. B12-ampullerna vägrar han ju skriva ut så det får verksamhetschefen (min gamla dr) göra....

Skall dit i em så efter frukost blir det dusch. 

Just nu sitter jag och dricker te, chai idag. Och så lyssnar jag på Queen. Har kopplat lilltrollets stereo till datorn så jag kör Spotify. Körde på rejält med en gång jag satte på, då slapp jag höra hundarna men jag har sänkt ljudet emellanåt för att höra om de fortfarande höll på.


Tittar du på Bron? Det gör jag. Guuud vad spännande det är nu! Sista avsnittet kommer ju på söndag, ser jag verkligen fram emot. Och ikväll är det Ängelby, det följer jag också. Jag antar att jag är en av få som fortfarande tittar på tablå-tv... 


Min mamma kom hem från sjukhuset i lördags. När jag pratade med henne igår så var hon jättejättetrött och hon orkade inte med nåt besök, för jag hade ju tänkt åka dit. Istället julade jag till det i köket och städade lite. Hade huvudvärk och då är det bästa att hålla sig sysselsatt så man inte låter huvet ta över helt och hållet, för så blir det om jag inte gör något, jag blir galen, så ont gör det. Men resultatet blir att när huvudvärken är borta är jag totalt slut, som ett ursketet äpple. Känner mig sån idag. + att det värker som f-n i mina ben - fortfarande. Kanske är den där jäkla snön på väg hit ändå? Till middag igår med det stekta laxfiléer, ris, broccoli och sallad, gott! Vad jag skall hitta på idag vet jag inte riktigt, får fundera lite. Skall i a f handla hem lite efter att jag varit hos doktorn, kanske blir det nåt med kyckling idag, får se.


Den här veckan har jag tänkt att åka till Småland och älsklingen, vilken dag och om det blir av beror lite på hur lilla mamma mår, skulle något krångla vill jag inte vara långt borta i Småland utan ha nära till henne, så vi tar en dag i taget just nu, kanske kommer jag iväg framåt onsdag-torsdag, vi får som sagt se. Men jag längtar ju såååå efter älsklingen....


Nej, nu skall jag sluta svamla. Skall fixa min frukost. Ha en finfin måndag goa du!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards