Direktlänk till inlägg 11 februari 2020

Känns konstigt

Av Pisan - 11 februari 2020 13:50

 


Halloj! Det är tisdag och stormen har bedarrat. Just nu ser det ut som att det inte blåser alls. Vi har c:a 5 grader här. 


Sen igår är jag helt själv här hemma, lilltrollet har åkt till Skåne och blir borta tills på torsdag. Känns konstigt att vara helt själv hemma. Har helt vant mig av vid det. För c:a 3-4 år sen (minns inte exakt, har funderat länge nu men kommer inte på när det var....) blev ju mina små troll här hela tiden, innan bodde de varannan vecka hos sin far men det blev ändring på det när han skaffade sig ny kvinna. Vad snabbt man vänjer sig av med saker. Så i c:a  (samma här, minns inte...) 13-14 år var jag alltid själv varannan vecka. Är rastlös, det känns som att nåt är fel och det var svårt att komma till ro igår kväll, jag var uppe till kl var 01 ungefär för det hade ändå inte gått att somna. 


Om en stund skall jag knalla bort till vc för en B12-spruta och efter det hämta ett paket och sen till matbutiken för att handla hem lite till kyl och skafferi. Vad ska jag hitta på till middag idag tro? Känns helt tomt i bollen vad gäller det, får se om jag hittar nåt jag blir sugen på i affären.


Hoppas du har en fin tisdag!    Tjillevippen!   

 
 
Annelie

Annelie

11 februari 2020 14:18

Jag hade alltid min grabb när han var liten, ja tills han var 12 år, bara varannan helg han var hos sin far plus att mina föräldrar tog alltid med honom 1 vecka på sommaren i deras husvagn.

Jag vet när han åkte tills sin pappa varannan helg, för det första var det fruktansvärt jobbigt, men sedan så tyckte jag det var gött också, men det nästan skämdes jag för att berätta.

Nu i vuxen ålder, jag är ju helt själv med djuren mellan 12.50 - 23.45 (sover oftast då)måndag - torsdag, och när Göran är hemma fredag, lördagar & söndagar så blir det nästan men hörredu, jag är ju VAN att vara själv.. *skrattar*

Du hittar säkerligen något mumsigt i mataffären, jag ska också äta något, bara för att.

Ha en fin fortsättning på din tisdag.. // Kramar om Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Pisan

11 februari 2020 16:35

Jo, jag är ju ensam hemma varje dag också i vanliga fall för dottern jobbar ju. Men då kommer hon ju hem på kvällen. Det är bara att vänja sig, en vacker dag flyttar hon ju hemifrån.
Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

12 februari 2020 14:24

Förstår att det känns konstigt. Jag kommer ihåg hur tomt det blev när barnen flyttade ut. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

12 februari 2020 17:45

Det känns jättekonstigt. Men nu så kommer hon ju hem imorgon. Jag saknar det lilla trollet ju ♥ Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards