Alla inlägg den 2 november 2016

Av Pisan - 2 november 2016 12:44

 


Idag är det en riktig grådag här, det snöade lite för en stund sen men det regnade bort rätt fort. Jag har hamnat här framför datorn, även efter frukosten, som jag för det mesta äter framför datorn. Tog en mugg kaffe efter frukosten, kände att det var behövligt.


Medans jag suttit här har jag för första gången beställt från Wish, den där kinesiska köpsajten. Har bara hört bra saker om den, att det är billigt och bra produkter. Dock får man vänta säkert 1 månad innan man får sina grejer men det gör ju inget om man vet om det.


         


Tyvärr går det inte att förstora bilderna.... Trodde det skulle gå men det gör det inte    Jag har beställt båda örhängena på bilden som visar 2 par. De här sakerna ska jag visst få kring Lucia, kan ju göra det till julklappar åt mig själv   Köpte även lite smyckedelar till mitt pärlande, det var riktigt, riktigt billigt.



Och så har jag köpt mig ett par mjuka, jättesköna yogabyxor. Eller; äldsta dottern köpte dem åt mig. Hon har likadana själv så jag bad henne se om de fanns kvar på Cubus där hon köpt dem, fast i en större storlek - och det fanns det. Och så var det 25% rabatt också      Nu yogar inte jag men man kan ju ha dem ändå, hade på mig dem igår em när jag var ute här på byn och de är såååå sköna.


 


Nåt som är mindre skönt är att jag har huvudvärk, för 4:e dagen på raken nu!!! Sååååå tröttsamt    Det känns som det kommer från nacken den här gången. Har suttit upp och sovit inatt, kan inte ligga ner för då blir huvudvärken värre. Har vaknat varje gång jag hasat ner och har då fått sätta mig upp uppallad med en massa kuddar. Hoppas den försvinner idag så jag kan få ett par nätter med god sömn innan jag åker till Småland och älsklingen på fredag.


Gjorde en god laxrätt igår, lätt som en plätt och supergott. Lade laxfiléerna i en ugnsform, kryddade med citronpeppar och garam masala och lade på ett ganska tjockt lager räkost. Lade broccolibuketter runt fisken i formen och så in i ugnen på c:a 225 grader i 25-30 minuter. SMASKENS!! 


Nu är det dags för att sätta på tvättmaskinen och jag skall nog förflytta mig till soffan och se på den senaste säsongen av Call the midwife på Netflix. 


Tjingenling!  


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards