Alla inlägg den 23 november 2016

Av Pisan - 23 november 2016 10:54

 


God middag! Idag blev jag väckt med ett ryck. Det ringde på dörren.... Det var 2 elektriker som skulle koppla på strömmen till lilltrollets taklampa igen. Det är inget roligt att bli väckt på det sättet, känner mig uppjagad på nåt vis.


Det där med julklappar; jag vill verkligen ge och få julklappar. Kan inte tänka mig en jul utan dem. Så länge man inte ruinerar sig så...   Till ungarna är det svårt att hitta rätt klappar nuförtiden, till älsklingen är det jättelätt så hans klappar är redan klara. Tänker inte skriva vad jag köpt för han kikar in här ibland    Jag och mina föräldrar byter inte julklappar utan det är bara barnen som får, men jag brukar ändå ge dem nåt litet när vi ses hemma hos dem på juldagen.

 

Och det är advent till helgen, redan. Stod inte ut med att inte ha några stjärnor i mina fönster förrän om nån vecka när de nya fönstren kommer så jag köpte mig en stjärna på fot på Willys, den är från Markslöjd och kostade endast 89-: så jag slog till. Den hamnade direkt i fönstret och det lyser nu såååå fint där    I köket har jag en liknande, fast mindre. Den fick jag av min kära mor   Och på köksbordet har jag lagt en jullöpare. Så nu kan det bli advent hur mycket som helst! Har fixat detta nu under veckan för jag kommer inte vara hemma till helgen. Åker till älsklingen i morgon och stannar tills på måndag. Ska bli skönt med tystnad några dagar. Även om det inte borras så mycket i huset här nu så är det ändå oväsen från arbetet med taket och fasaden. De nya fönstren har kommit och de har börjat placera dem utanför varje lägenhet. Vecka 49 skall de på plats. 


Igår började jag titta på en ny serie på Netflix, Penny Dreadful. Den verkar bli riktigt bra, den är precis sådär knasig och historisk som jag gillar. Klicka HÄR om du vill läsa om den.


 


Idag blir en riktig såndär pyjamasdag. Tänker inte göra så mycket, skall absolut inte gå ut utan jag skall vila. Annars orkar jag inte med resan i morgon. Så nu skall jag gå och borsta tänderna, för det har inte blivit gjort än, och sätta på en tvättmaskin, tvätten får sen äldsta trollet hänga upp tänkte jag. För jag skall ligga i soffan och kolla på Netflix    Och middagen får helst bli nåt som lagar sig självt...


Ha en fin onsdag!!   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards