Alla inlägg den 22 november 2016

Av Pisan - 22 november 2016 10:33

 


Ja, det är morgon fortfarande, i a f fram till 11, eller hur?   


Har precis fått i mig frukosten. När jag gick upp var det helt grått ute, det kändes som kvällen.... Men nu börjar himlen ljusna och man kan nästan se solen. Hoppas det håller i sig hela dagen. Igår var det grått hela dagen, och det kändes verkligen som att det var kväll hela dagen.


"Vad önskar du dig i julklapp mamma?" "Jaaa, eh.... vet inte". Vad önskar jag mig? Det slog mig att jag har allt jag behöver. Det här med julklappar är ju nästan löjligt. Onödigt egentligen. Fast ändå lite kul. Men mest onödigt tror jag. Speciellt när man har det knapert med sjukersättning. Men har ändå svårt att tänka mig en jul utan julklappar. Nu köper vi inte julklappar till varandra för flera tusen kronor, det är i liten skala verkligen. Men ändå.... 


Och så fortlöper renoveringen av huset här. Har haft sällskap till frukosten, 2  gubbar som jobbar med väggen precis under köksfönstret ute på min balkong   Men jag skall inte gnälla, har inte haft några gubbar inne i lägenheten sen i fredags fm. Vi har inte haft nån belysning ute på ett tag, det har varit rätt mörkt. Man har knappt sett nyckelhålet när man skall låsa upp dörren på eftermiddagarna när solen nästan gått ner. Vi har inte varnliga trapphus utan egna ytterdörrar och trapphus ute, utanpå husen. Men folk har klagat, och det med rätta! Och igår satte de upp provisoriska lampor i trappen och på de 3 våningsplanen. Skönt, nu kan man slappna av när man går ut istället för att vara på helspänn och livrädd över att trampa fel och ramla i trappen.


Jösses vad tiden går! Nu måste jag gå, skall til vc.


Ha en fin tisdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards