Alla inlägg den 17 november 2016

Av Pisan - 17 november 2016 17:30

                      



Ja, nu jävlar blev det fart på hantverksgubbarna! Det tog inte många minuter från att jag publicerat föregående inlägg innan det plingade på dörren, där stod 2 snickare, de skulle sätta upp den nya köksfläkten och lite sånt. Samtidigt de kom försökte jag få tag på diabetessköterskan på telefon, hon svarade dock inte. Och efter 2 minuter ringer det på dörren igen, det var min väninna - som jag skulle träffa en halvtimme senare på caféet.... Det blev lite väl mycket för min sega ME-hjärna och jag blev lite stirrig    Men efter en stund gick vi till caféet och där satt vi i 2 timmar och babblade    Kaffet jag drack måste varit jäkligt starkt för jag är helt upptrissad och skakig. Jag har blivit så himla känslig för koffein de senaste åren. Hoppas det går ur kroppen tills det är dags att sova. 

Sen när jag kom hem så visade det sig att det kommit ytterligare 2 gubbar som jobbat med ventilerna och luftkanalerna i rummen. Så nu jäklar är det rörigt här. I morgon bitti kl 8 återkommer de. Jag har just nu huvudbry över vart jag skall ta vägen då. Biblioteket öppnar inte förrän kl 10....  Och jag vill inte lämna byn i morgon för jag skall till vc för B12-spruta kl 2. Men det löser sig väl. Får väl sätta mig i duschen eller nåt...   




Av Pisan - 17 november 2016 12:39

                                       


Äntligen är helgen nästan här! Vad gött det ska bli med sovmorgon! Jag var uppe tidigt idag med men inga hantverkare har dykt upp än. Tog mig en liten lur i soffan förut, eller rättare sagt två små lurar. Vaknade av oväsen men somnade om igen en liten stund. Egentligen skulle jag träffa en kompis på stan idag men hon lämnade återbud i morse, vi skjuter upp det till helgen. Istället skall jag träffa en annan väninna på vårt café här i byn om c:a 1 timme. Då slipper vi lyssna på oväsendet här i huset, de håller på att byta ut isoleringen och det skall på ribbor på den så det hamras rätt rejält nu. 


Var ju hos min läkare igår på årsbesök. Min diabetes har blivit värre och jag måste nu tyvärr börja medicinera med ännu en sort diabetesmedicin (ej insulin). Men när jag läste på om den såg jag att man skall inte ta den om man har höga triglyceridvärden, och det har jag. Risk finns för inflammation i bukspottskörteln då - och det kan bli ett livshotande tillstånd.... Jag skall ringa diabetessköterskan på hennes telefontid om en liten stund.

Och remiss till gyn blev det med, p g a mina klimakteriebesvär. Men det är väl lång väntetid dit så det blir väl inte av förrän efter årsskiftet.


Idag visar sig solen lite då och då, vad mycket lättare allting känns då! Tänk vilken stark påverkan ljus och mörker har på oss levande varelser, ganska fascinerande när man tänker efter, eller hur?   


Nu skall jag hoppa i foppatofflorna och glida ner på bottenvåningen och hämta min post som jag såg brevbäraren komma med för en stund sen.


Tjingeling och ha en fin torsdag!   


                 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards