Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Sista veckan i februari

Av Pisan - 24 februari 2020 13:31

 


Halloj! Sista veckan i februari har precis börjat. Idag skiner solen här, men det blåser kallt. Har inte varit ute men jag har haft balkongdörren öppen ett tag och det drog iskallt över golven. Men nytt regn- och ev snöoväder är på gång tydligen. Usch! Tar det aldrig slut? 


I helgen fick jag komma ut lite. Älsklingen kom på lördag morgon och vi två och lilltrollet åkte på loppis innan vi åkte hem till mina föräldrar och äldsta dottern (som ju bor i samma hus). På loppis inhandlades endast en film. En Disneyfilm, Askungen, som ny för endast 10 kr. Den hade jag inte innan. Har börjat samla på mig gamla Disneyfilmer, gillar dem. Robin Hood är en favorit.

Efter lång fikastund hos mina föräldrar åkte jag och älsklingen hemåt. Lilltrollet stannade kvar hos storasyster, hon skulle sova över där. Deras kusin, 9 år, skulle också komma och sova över. Så de hade mellomys med lillkusinen. Jag och älsklingen åkte vägen om vårt thaiställe här i byn och köpte med oss superdupergod mat hem. Smaskens! Sen blev det lugnt här. Min ena fot har nämligen bestämt sig för att jävlas. Vaknade tidigt på lördag morgon med jätteont i höger fot. Under dagen blev det värre och värre och på kvällen var den svullen också. Natten mot söndagen gick dock bra men hade lika ont igår, svullnaden har dock lagt sig. Har fortfarande lika ont. Det onda sitter uppe på foten mot utsidan till och fotknölen var jättesvullen då i lördags. Knasigt. Men det är väl så att man får stå ut med konstigheter när man har fibro...


Igår tog jag det lugnt här hemma. Låg mest i soffan med min onda fot och lyssnade på musik. Natten har gått bra, har inte varit vaken p g a foten tack och lov. Men har fortfarande ont. När foten kommer i ett visst läge gör det så förbaskat ont.


Nä, nu skall jag sluta svamla. Ha en finfin måndag!   

 
 
Annelie

Annelie

25 februari 2020 05:51

Jaaee, vart har början på detta år tagit vägen. Ändå så har vädret varit mestadels skitväder, då brukar ju allt sege sig fram, men inte detta år.

Mums va gött med thaimat.. *snålvattnet rinner, fast klockan bara är 05.44*
Mysigt att ni hann med ett besök hos dina föräldrar, okej bor dina föräldrar på samma ställe, eller är det din äldsta dotter som flyttat..??
Kan ju vara så att jag har missuppfattat allt, att din dotter alltid bott i samma hus som dina föräldrar. Jaja, ni fick det mysigt i alla fall, sedan att dina döttrar fick det mysigt ihop med sin lillkusin var ju bara ett stort plus.

Nääee, sluta att svamla nu Annelie, okej, då önskar jag dig en jättefin tisdag // Varma Kramar Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Pisan

25 februari 2020 10:08

Ja, thaimaten var extra god den här gången, jag dreglar nu jag med :-)
Min äldsta dotter flyttade till studentlägenhet i stan för 3 år sen då hon pluggade på högskolan. När hon var färdig med studierna, för 1 år sen, var hon tvungen att flytta därifrån för såna är ju reglerna. Då vart det en ledig lägenhet i samma hus som mina föräldrar och hon fick den lägenheten vilket var en himla tur för det är inte lätt att hitta bostad här.
Önskar dig detsamma vännen! ♥ Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Paula

25 februari 2020 09:12

Jobbigt med det onda ☹️! Har det blivit bättre med foten? Jag har ont i axlarna och ryggen. Jävla skitsjukdom 😡🥺
Önskar dej en så bra tisdag som möjligt.
Kramar 💖💖💖

Pisan

25 februari 2020 10:04

Ja, förbaskade skit.... Foten gör fortfarande ont men är inte svullen. Jag smörjer med Voltaren, utan effekt. Ja, det är en jävla skitsjukdom. Önskar dig detsamma vännen! ♥ Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

25 februari 2020 13:45

Vad härligt ni hade det i helgen och god mat och din kille hos dig. Jag visste inte att du har en syster till, måste ha glömt det på nåt vis. Jag trodde ni var två systrar. Du har inte stött i tån nånstans för ibland tänkar man inte på att man gör så?. Jag är en fena på att gå på saker så jag har ofta ont nånstans på grund av det.

Hoppas det snart går över. Sköt om dig
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

25 februari 2020 13:49

Nej vännen, jag hade bara en syster. Det var lilltrollets storasyster jag menade :-)
Det är nåt annat med foten, har inte slagit i den. Det är nån form av inflammation. Så länge det inte blir värre går jag inte till dr med det, men blir det värre och att svullnaden kommer tillbaka så går jag direkt. Jag går annars ofta in i saker, men det brukar mest vara benen, ovan knät, eller axlar och armar jag slår i. Ibland undrar man vad alla blåmärken kommer ifrån.... :-)
Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards