Direktlänk till inlägg 29 februari 2020

Det bjuder jag på

Av Pisan - 29 februari 2020 11:26

 


God middag! Här sitter jag med min sena frukost. Vaknade tidigt men låg kvar lääänge innan jag gick upp. Idag har vi ännu en grå dag här. Jag har ju en liten skogsdunge utanför min balkong och mitt kök. Nyss gick det en polis där med en spårhund. Och för c:a en halvtimme sen gav sig helikoptern som hovrat här över byn en bra stund iväg. Igår kväll skedde det ett mord inte långt härifrån, kanske 150 meter härifrån. Precis utanför min gamla lägenhet... Det verkar som man gripit gärningsmannen och nu letar man efter mordvapnet. HÄR kan du läsa om det. Och nu ser jag att man fortfarande går omkring med hund här ute på min kulle. 

Man blir snart inte förvånad över någonting av det som händer varje dag i vårt samhälle....


Nu har jag inte skrivit här inne på några dagar och jag sitter och funderar på vad som hänt sedan jag skrev sist.

I onsdags träffade jag tjejerna, de som jag åker till Spanien med, och vi lunchade och shoppade lite. Blev hämtad här utanför och vi åkte mot Klädkällaren (den här gången också   De har så god mat där) Men först åkte vi till Dollarstore i Älvängen. Vi har ju inte Dollarstore här i vårt närområde så vi tycker det är kul att få komma till en sån. Där blev det lite shoppat. Jag köpte popcorn där, de har ju världens godaste popcorn. De ska jag ha och mumsa på ikväll under mellon. När vi var klara där åkte vi till Klädkällaren och där åt vi jättegod lunch, jag åt fisk på thai-vis, med wokade grönsaker och jasminris, den var verkligen riktigt god. De har verkligen duktiga kockar där i deras lunchrestaurang, de har även dagens lunch under helgen. Jag gjorde inga stora inköp på den här trippen, det var umgänget som var grejen den här dagen. 


Trodde jag skulle vara helt slut dagen efter, på torsdagen. Men det var inte så farligt. Skönt. Men jag gjorde inget speciellt utan tog det lugnt här hemma. Igår var det dags för veckans andra B12-injektion. På torsdagen kunde man läsa i tidningen att vår vårdcentral hade stängt sin lättakut p g a misstänkt fall av coronaviruset. Men på fredag morgon stod det på deras hemsida att de höll mottagningen öppen men inte tog emot akutfall. När jag kom till entrén så var den låst och man fick trycka på en ringklocka. Efter en stund kom en sköterska och låste upp. Nu känner de flesta där mig så jag blev inte utfrågad speciellt men andra patienter blev det hörde jag när jag sen satt i väntrummet. Jag har inte läst nåt mer om detta misstänkta fall så det var nog inte coronavirus den patienten hade. Nu har jag ju bacillskräck, kanske inte värsta sorten men nån form av lightversion. Så från det att jag gick hemifrån till jag kom hem hade jag fingervantarna på mig. Jag tar ofta mig själv i ansiktet, i ren reflex tror jag och jag tar inga risker nu. Jag gick efteråt till apoteket och mataffären och jag stod där med mina fingervantar och knappade in min kortkod på betalterminalen, såg säker roligt ut men det bjuder jag på    Nu kom jag på vad jag gjorde i torsdags. Jag och dottern gick till ena mataffären här och hamstrade lite. Vi kände att vi vill bunkra upp med konserver och torrvaror för innan hade vi inte mycket sånt hemma. Och blir det ingen kris så kan vi ju äta upp det. Så nu har vi varor hemma så vi klarar oss nån vecka. Men munskydd det tror jag inte på, då funkar det lika bra med en halsduk för ansiktet. Dessutom har ju svenska folket köpt slut munskydden läste jag. Det som skulle funka är väl såna där munskydd med nån slags ventil men de måste användas på rätt sätt för att fungera. Vi kommer inte undan det här. Det funkar ju som vilket annat influensavirus som helst. Många kommer bli drabbade, så är det bara. Tyvärr så är ju dödligheten större med det här viruset.


Ja, det var väl ungefär det som hänt här sen sist. Har inga planer för dagen men flera av de serier jag följer på Netflix har fått nya säsonger som släppts den här veckan. Så jag behöver inte ha tråkigt.


Ha en finfin lördag!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

29 februari 2020 13:27

Vi har också en grå dag här men i går var det soligt och fint. Så skrämmande detta med mord mitt i ert bostadsområde. Det låter så ruggigt och overkligt men det blir bara värre och värre. Vad kul du hade det i onsdags både med tjejträff, mat och shopping. Jag visste inte att Klädkällaren serverade mat. Undrar om det var så på 1986 då jag flyttade tillbaka till Göteborg

Otäckt detta med coronaviruset som sprider sig. Politikerna verkar inte ta nåt på allvar i detta land medans andra vidtar mycket större åtgärder. Att man kan vara så aningslös

Bra att du har vantar på dig för säkerhets skull. Jag tror jag skall köpa såna där tunna fingervantar som inte är så klumpiga och i vägen. Roligt detta med minuten ;)

Vi har också börjat tänka så att bunkra lite konserver för säkerhets skull. Rätt som det är så kan man inte gå ut. Jag kollar också serier och filmer i dag efter våra promenader för vädret är inneväder

Ha nu en skön lördag
kram min vän från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 februari 2020 13:49

Klädkällaren ligger inte kvar på gamla stället längre, de har flyttat till Bohus och det är mycket, mycket större och även dyrare än det var förut. Och så har de café och lunchrestaurang. Maten är såå himla god, har ätit där några gånger nu och det blir säkerligen fler gånger :-)
Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Paula

29 februari 2020 18:54

Grått och regnigt varje dag ☹️
Obehagligt med coronaviruset! Min man är såå rädd för att bli smittad.
Var och varannan dag så händer det mord, misshandel, bränder och andra obehagliga saker. Vad är det som händer?!
Jag ska också kolla på mellon ikväll.
Kramar 💖💖💖

Pisan

1 mars 2020 11:02

Ja, det undrar jag med: Vad är det som händer? Förstår att din man är rädd för att bli smittad, han är ju verkligen i riskgruppen.
Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

2 mars 2020 06:48

Ja just det, jag läste om detta mord på Aftonbladet, då tänkte jag på dig, eftersom du bor där.
Undrar vart samhälle ska sluta, med alla mord som är lite varstans nu för tiden. :-/

Mysigt med en shoppingrunda med väninnor. Åka till Spanien..??
Ska du dit igen,, *LYLLOS*
Dit ska jag flytta, när vi går i pension.. *i alla fall önskedrömmar*

Klädkällaren, är en rolig butik, men inte speciellt billig, eller det är väl både och. Men, på inredning tyckte jag de var dyra.

Sköt om dig.. // Kramar om Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Pisan

2 mars 2020 12:05

Ja, vart ska det sluta?
Japp Spanien. Vi åker i maj :-) Blir där i c:a 10 dagar. Vet inte hur jag skulle klara mig utan dessa resor. Jag mår så bra där och det blir som en pånyttfödelse efter de hemska vintermånaderna. Förra året kände jag mig inte som en människa förrän jag kom dit. Skulle också vilja flytta dit :-)
Klädkällaren är inte speciellt billig längre. Det kunde den vara förr, den har ju funnits sen jag var liten - minst. Gardiner och sånt är dyrt där. Men de har ett bra utbud av kläder i lite större storlek.
Sköt om dig du med vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

2 mars 2020 15:38

Förstod nästan det för det var ju så länge sen jag var dit. Då var det rätt billigt. Bra ändå att dom har mat.

Vad snyggt du fixat härinne på bloggen, man blir glad

Ha en skön måndag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

2 mars 2020 15:58

Tack vännen! ♥ Det var dags att byta ut det rosa kände jag :-) Men rätt som det är så har jag bytt igen :-D

Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

3 mars 2020 16:05

Min make känner pappan till killen som blev mördad borta vid dig. Det är galet och skrämmande med allt detta våld. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

3 mars 2020 17:59

Ja, det är så skrämmande så det är inte klokt :-( Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards