Alla inlägg den 9 mars 2020

Av Pisan - 9 mars 2020 12:18

 


Japp, nu är det sådär igen. Huvudvärken from hell.... Hatar den. Och ligga ner och sova bort den går inte, jag kan inte ligga ner, det blir ännu värre då   


Har haft huvudvärk mycket de senaste 2 veckorna. Även i helgen när älsklingen var här. Han kom redan i fredags, han tog ledigt halva dagen. Vi har inte gjort något speciellt, vi har hållt oss här hemma i byn. I lördags gick vi på promenad, det var fint väder. Vi gick den "vanliga" rundan ner till sjön. Det är fint där nere.


 


Men som ni ser så är det ju fortfarande grått och trist. Vad jag längtar till grönskan som våren har med sig! Men vi såg en del vårtecken på promenaden. Det kikar upp gröna skott ur jorden både här och där. Och på en del ställen blommar det.


 


De här fick jag syn på i planteringarna utanför vår bussterminal och biblioteket. 


På kvällen kollade vi på mellon och jag tycker rätt låt vann. Nu får vi se när det blir Eurovision, man kanske skjuter på det nån månad? För de kör väl inte på utan publik hoppas jag. 


Jag vaknade tidigt i morse och hade huvudvärk och gick upp och tog tabletter och en smörgås och resten av mina mediciner. Satt vid min sekretär och pulade lite med ett kort jag håller på med en stund tills tabletterna började verka. Huvudvärken försvann inte men blev lite bättre och jag pallade upp mig i sängen och satt nästan upp och jag  somnade för trött var jag. Somnade sent inatt, klockan var nog närmare 2. Sov nån timme bara och sen gav jag upp och gick upp "på riktigt". Har fått i mig lite kaffe och ett par små smörgåsar. Kokade ägg men orkade inte äta dem, jag blev mätt på mackorna. 


När jag skrivit klart här skall jag sätta på en tvättmaskin och plocka med tvätt som är torr och skall in i skåp och lådor. Och så skall jag nog fortsätta med det där kortet.


Hoppas du har en fin måndag   Tjillevippen!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards