Alla inlägg den 20 mars 2020

Av Pisan - 20 mars 2020 12:23

 


Halloj! Fredag idag, och vårdagjämningen. Härligt! Här har vi så fint väder nu så det känns verkligen som vår. Och i helgen skall det bli sol både lördag och söndag. Älsklingen kommer hit så vi kommer torka av stolarna på balkongen och sätta oss längs med husväggen och bara gotta oss. Som jag längtat! Äntligen är balkongsäsongen här!   Blir kanske inte så ofta att man sitter där ute nu i början, vädret växlar ju väldigt.


Lilltrollet åkte precis iväg till jobbet. Och efter jobbet kommer pojkvännen och hämtar upp henne, då har han kört från Helsingborg och så skall de tillbaka dit ner. Och på söndag kör han hem henne. Hon fick inte åka buss eller tåg för sin mor... Gymmet har hon hållt sig ifrån också, också där var det hennes kära mor som satte stopp. Hon har tränat hemma istället. Det går bra det med.


Min pappa fyllde år igår och det känns inte roligt att inte kunna åka dit i helgen med lite blommor.... Vi får ta igen det sen när det här jädra viruset har gett med sig. Likadant kommer det bli nästa torsdag för då fyller mamma år. Men jag fick iväg ett gratulationskort och 2 trisslotter till honom i a f, tyvärr blev det ingen vinst....


Nu skall jag städa undan här på köksbordet och skaka duken på balkongen och sen skall jag hänga upp tvätt. Och så skall jag göra mig presentabel, just nu är det bara nattlinnet på.


Ha en finfin helg!     


 


 Påskliljor på min balkong, förra året. Skall köpa hem påskliljor idag så det blir lite vårigt där ute.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards