Alla inlägg den 15 mars 2020

Av Pisan - 15 mars 2020 13:01

 


Halloj! Visst är de här julrosorna fina? Fick syn på dem förra helgen när jag och älsklingen var ute och gick. Idag är det dock inget promenadväder, hade nog inte kommit ut ändå i o f s, gjorde det inte igår heller trots fint väder. Hade så j-a ont i fötterna, det värkte och brände. Det gör det idag med förresten. Ute är det grått och blött. 


Har pysslat med pärlor litegrann senaste tiden:


   

   


Armbanden och halsbandet var beställning av en god vän. Hon gillar delfiner så örhängen åkte med i kuvertet också   


Har även pysslat med att göra påsk- och gratulationskort de senaste veckorna. Men de får ni inte se - inte än i a f    


Även om jag är urless på allt vad coronavirus heter så ska jag berätta hur det är med dottern. Det blev lite dramatik på fredagskvällen då hon fick hög feber och svimmade så fort hon reste på sig. Det gick inte att komma fram på 1177 så till slut sade jag till henne att ringa 112, jag tyckte inte att det var normalt att svimma så fort man reser sig, även om man har feber. Så det gjorde hon och ambulans var snabbt på plats. Nu bor ju mina föräldrar i samma hus men jag sade till dem att de fick ABSOLUT inte gå in till dottern men pappa gick ut för att möta upp ambulansen och låsa upp porten. Mamma stod i fönstret och tittade på när ambulanskillarna tog på sig full skyddsmundering innan de gick upp till andra våningen där dotterns lägenhet ligger. Hon låg på golvet i hallen med 112-personalen i telefonen, hon vågade inte resa sig upp mer. Man tog blodtryck, EKG och lite annat och de konstaterade att det INTE var blodförgiftning som vi var så oroliga för. Detta för att hon reagerade EXAKT likdant när hon hade det för nåt år sen. Hon svimmade av den höga febern. Men hon hade knappt ätit under dagen för hon hade ju varit så dålig i magen och några Panodil hade hon inte heller vågat ta, just för magen skull. Men ambulanskillarna såg till att hon svalde 2 st innan de gick, och hon fick behålla dem. Hon drack även en Resorb. Så hon behövde aldrig åka med till sjukhuset, och det sade killarna var lika bra det för där är det fullt kaos. De trodde inte heller att det var corona hon fått, då hade hon haft förkylningssymptom också, inte enbart feber. Efter allt det här vart hon ju helt slut och gick och lade sig. Hon var inte den enda som var helt slut, jag var också totalt färdig, likaså mina föräldrar. Igår hade hon fortfarande feber men höll den i schack med Panodil. Idag har jag inte pratat med henne än, dels så sov jag länge (vilket hon vet att jag brukar göra) och så har hon inte svarat på mitt sms där jag frågade om hon var vaken. Hon ligger väl och sover det lilla livet...   Jag skulle tro att hon åkt på nåt magvirus på sitt nya jobb, de hade haft barn tidigare i veckan med dålig mage (som föräldrarna lämnat på förskolan....   ).



Nu känner jag mig rätt hängig och skall gå och lägga mig i soffan. Ha en finfin söndagseftermiddag och kväll!     





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards