Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Hemma!!

Av Pisan - 10 november 2015 12:33


Halloj! Nu är jag hemma igen   Kom hem igår em. Har haft det mysigt och bra förutom att min förkylning tog nya tag och jag fick hemsk hosta och blev jättehes - och hängig. Men det är lite bättre nu. Har fått sova inatt, det gick inte natten till söndag och natten till måndag, då hostade jag mig genom nätterna....

I onsdags åkte vi buss till Värnamo och sjukhuset där, älsklingen skulle på 3-månadersbedömning efter hjärnblödningen. Det gick bra. Det hela gick så som älsklingen ville, han börjar jobba 2 tim/dag fr o m början på december.

I tisdags kväll gick vi på bio och såg nya Bondfilmen Spectre, den var jättebra   Och så har vi kollat på Monica Z på dvd, den var också bra, man fick veta mycket om Monica som man inte visste innan. Vi kollade också på Hobbitfilmen som gick på tv i lördags kväll. I söndags bakade vi morotsmuffins så nu har älsklingen fullt med godsaker i sin frys   


Jag har precis duschat, det bär av bort till vc om en stund, dags för B12-injektion nr 1 den här veckan. Sen ska jag handla lite. Kan bara handla liiiite för min armbåge är hemsk just nu. Det blir till att ta upp det med dr när jag skall till honom den 23:e. Och så skall tvättmaskinen få jobba lite idag med, tumlaren också. Ungarna har tvättat under tiden jag varit borta men det blir en del tvätt ändå på ett par dagar.


Vilket trist gråväder vi har, uschanamej! Tror inte att det regnar just nu, det kanske duggregnar i o f s, det blir till att dra luvan över huvet sen när jag går ut.

Jag har fortfarande pelargoner kvar ute på balkongen! Helt otroligt! 10 november och pelargonerna blommar   Har 2 st inne också men dem är det inte mycket med, de som står kvar ute är finare.

Jag börjar längta till advent nu, vill plocka fram stjärnorna och hänga dem i fönstren, men jag får väl vänta lite till   Men jag tror jag hänger upp dem tidigare än vanligt i år. Har för mig att jag köpte ett par nya pappstjärnor på rean efter förra julen, får göra en liten inventering på den fronten snart tror jag.


Ha en finfin tisdag goa du!   


   

 
 
mickis

mickis

10 november 2015 21:44

Välkommen hem :-)
Skönt med positiva besked & gott att älsklingen får börja jobba så smått :-)
Det måste kännas bra för honom!

Jobbigt att du har så ont i armbågen? Har det hänt ngt speciellt med den eller vet du inte varför den värker?
Dessa kroppar... :-(
ÄÄÄÄÄ SÅÅÅ TRÖÖÖÖTTTTTT PÅ MIN!!
Ska till vct imorgo igen för fingret, det utan nagel har blivit svullet & rött igen... :-(
& nu när man satt diagnosen raynards på mig så måste man va försiktig med fingrar o tår... Vi får se vad vct läkaren säger...
Sen är det hälsenan som är skadad på 4 ställen.. Måte den inte gå av.. eller det kanske är lika bra för dåååå får jag ju hjälp.. ;-)
NÅJA det finns alltid de som har det värre :-P

Vi var oxå på bond. Den var jätte bra :-)
Maken är riktig Bond fantast... inte jag dock, men den var bra :-)

Vi har oxå gråväder... Trist som sjutton... Igår var det sol på fm & sen regn resten av dagen...
Men det är ju ganska var,mt... inte vinter känsla precis...

Ha en fin kväll!
kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

11 november 2015 12:35

Tack vännen! ♥ Pumpade 4 cykeldäck i slutet på augusti, sen vart det kört för den här jäkla armbågen. Men idag är det bättre, den fick Voltarenbehandling x flera igår. Dessa j-a kroppar vi har. Har läst ikapp mig på din blogg nu. Vilket elände.... Hoppas du kan få nån lindrande behandling mot den där skiten.
Vi såg Bond förra tisdagen, tyckte den var jättebra. Just nu kikar solen igenom den vita himlen litegrann, hoppas den stannar en stund. Puss & kram! ♥

 
Annelie

Annelie

11 november 2015 11:12

Hallå gumman, välkommen hem igen,,, även om jag förstår du gärna hade varit kvar hos ditt hjärta.

Ja det är som du säger,,, helt otroligt med denna värmen i mitten på november.
Jag längtar också till 1:a advent,,, så mysigt att få pynta med alla julsaker då.
Vi brukar även klä granen då, men det vet jag inte om det blir i år. Beror på om vi har köpt en ljusslinga istället för vanliga julgransljus innan dess.

Ha det bäst och krya på dig ordentligt.. // Varma Kramar <3

http://gifta6570.blogspot.com

Pisan

11 november 2015 12:25

Tack vännen! ♥ Visst hade jag gärna stannat, men jag vill ju hem till mina små troll också :-)
Idag är det ännu bättre med förkylningen, den börjar ge sig nu och armbågen är också bättre. Smörjde in den med Voltaren 5 ggr igår.... Alldeles för mycket, jag vet, men det funkade ju :-)
Nu får tiden allt gå fort fram till advent! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

12 november 2015 09:00

Vad härligt att din kille är bättre och kan börja arbeta lite. Kul att ni sett Bondfilmen och att den var så bra. Monica Z har jag sett och tycker också den var bra

Här regnade det för fullt också i går kväll.Det är verkligen grått och trist, önskar det kom lite snö

Sköt om dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

12 november 2015 13:05

Han saknar den sociala biten så det kommer bli jättebra, han börjar bara med 2 tim/dag, han får ta det långsamt i början. Sen blir det 4 tim/dag o s v. Idag tittar solen fram emellanåt, härligt med lite ljus :-) Kraaaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards