Direktlänk till inlägg 2 december 2019

Mer solsken

Av Pisan - 2 december 2019 12:42

 


God måndag! Ännu en dag med solsken och vitt ute, av frosten. Satt hela eftermiddagen och större delen av kvällen och tovade hjärtan. Läste ett blogginlägg som Wiper gjort, där visade hon en tovad tomte jag gjort och gett till henne för flera år sedan. Blev jättesugen på att tova så jag dök in i klädkammaren och drog fram alla tovningsgrejer, en stoooor påse hade jag med ull och tillbehör. Så nu har jag tovat flera hjärtan i rött, benvitt och 2 olika gråa färgtoner. Och satt dit band/snöre med en liten rosett. Bilden ovan visar ett av dem   Fick letat fram band i olika färger och material som jag hade liggandes också. Flera av dem var väldigt skrynkliga så det blev en stund vid strykbrädan också så jag fick alla banden fina och raka. Skall fortsätta med tovningen om en liten stund.


Ha en finfin måndag!   

 
 
Vicki

Vicki

2 december 2019 14:20

Är det inte svårt att tova hjärtan?

Ha en fortsatt fin advent, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

2 december 2019 15:28

Nej, det är bara att picka på, och forma ett hjärta :-) Tycker dock att med vissa sorters ull är det svårare att forma till det man vill göra. Och en del sorters ull är jättelätt att jobba med. Och jag minns inte var jag köpt de olika sorterna, mer än Panduros för på dem står det att det kommer från dem. Deras ull är av den sämre kvalitén tycker jag.
Ha en fin advent du med! Kram! ♥

 
wiper

wiper

3 december 2019 08:22

Vi har samma väder som hos dig men i dag är det 8 grader kallt. Du är så mångkunnig Pisan. Jag blir så glad då jag ser din tovade tomte på kylskåpsdörren. Jag har även två andra saker du tovat ett två hjärtan i olika färger. Dom skall jag visa upp i bloggen. Jag har haft dom på jackor förut och skall börja ha dom igen.

Så kul att du börjat tova igen. Jag skall gå ut och googla på tova.

Ha nu en härlig tisdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

3 december 2019 10:31

Här har det också varit kallt inatt men ser nu att det börjat regna. Ja, just det, broscher gjorde jag ju också :-) Det är jätteroligt att tova. Men nu känner jag mig klar med det för ett litet tag. Har gjort jättemånga hjärtan nu. Det svåra är att sy dit och knyta rosetter som håller, det är ett jädra pilljobb :-) Ha en fin tisdag du med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

11 december 2019 14:26

Åh så fint, du är så pysslig och duktig. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

11 december 2019 15:39

Tack vännen! ♥ Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards