Alla inlägg under december 2019

Av Pisan - 2 december 2019 12:42

 


God måndag! Ännu en dag med solsken och vitt ute, av frosten. Satt hela eftermiddagen och större delen av kvällen och tovade hjärtan. Läste ett blogginlägg som Wiper gjort, där visade hon en tovad tomte jag gjort och gett till henne för flera år sedan. Blev jättesugen på att tova så jag dök in i klädkammaren och drog fram alla tovningsgrejer, en stoooor påse hade jag med ull och tillbehör. Så nu har jag tovat flera hjärtan i rött, benvitt och 2 olika gråa färgtoner. Och satt dit band/snöre med en liten rosett. Bilden ovan visar ett av dem   Fick letat fram band i olika färger och material som jag hade liggandes också. Flera av dem var väldigt skrynkliga så det blev en stund vid strykbrädan också så jag fick alla banden fina och raka. Skall fortsätta med tovningen om en liten stund.


Ha en finfin måndag!   

Av Pisan - 1 december 2019 11:42

                                             


Ny månad och första advent. Mysigt har vi med helt vitt ute och jag har tänt ljus här i köket där jag sitter och skriver. Som vanligt äter jag min frukost först vid lunchtid, eller: det som är lunchtid för de flesta andra. Jag sover ju längre och ligger kvar i sängen längre än andra. Och så kan jag inte äta på morgonen, det växer i munnen om jag försöker.


Lyssnar på julmusik också, har en spellista på Spotify som jag kör i stort sett hela december varje år. I den finns det jullåtar med alla möjliga artister, just nu är det Peter Jöback som sjunger.


Kikar mest in här idag för att önska er en fin första advent. Så: Ha en fin sån!   


                                            

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards