Direktlänk till inlägg 19 december 2019

Svamla dumheter

Av Pisan - 19 december 2019 18:04

 


Och så var det plötsligt torsdag! Jädrar vad fort dagarna går. Filmen var jättebra. Har läst att den inte fått så bra betyg men det är skitprat tycker jag!    Efter filmen gick vi lite på stan, tillräckligt för att jag skulle bli vääääldigt trött och bara ville sitta ner. Så istället för att gå till "vår" busshållplats tog vi en annan buss dit. Jag orkade inte gå mer. Fick köpt julskinkan på Lidl inne i Femman i Nordstan. Dottern fick köpt lite hobbykartong i olika färger till origamifiguer hon pular lite med här hemma. När den ena slutar med sitt pyssel börjar en annan....    Jag har pysslat med att få upp granen och  sätta i belysning och pynt istället för julkortspyssel och pärlpyssel. Känner mig färdig med det för tillfället. Och inte får jag sålt några smycken heller. Har lagt upp en del av det på olika säljsidor på Facebook. Får bara otrevliga kommentarer istället.... Och kommentarer om att det är dyrt och att man kan köpa billigare i butiker. Men gör det då!! Håll inte på att trakassera mig!!   Skit ner er, griniga kärringar!  Blir sååå trött på sånt, tappar sugen fullständigt. Bläää! Så nu lägger jag ner det här med att försöka få nåt sålt. Det får väl ligga här i min pärlbyrå och mögla bort... Eller så slaktar jag det.


Idag trodde jag att jag skulle vara med död än levande, alltså rejäl baksmälla efter gårdagens aktiviteter. Men så har det inte blivit. Jag gick upp vid halv 10 och åt frukost och sen gjorde jag mig i ordning för att gå och handla. Gick med dramaten och storhandlade själv. Dottern jobbar. Men det blev jobbigt där i butiken, fick så jädra ont i ryggen. Och när jag skulle betala, kör med självscanning, så blev det naturligtvis delavstämning av personal i butiken. Men då satte jag mig faktiskt ner på bänken där man kan ställa sin kasse och då släppte den värsta krampen i ländryggen. Och sen innan jag gick ut satte jag mig ner på en "fönsterbänk" de har vid utgången och då blev det ännu lite bättre så jag kunde klara mig hem. Har inte långt att gå tack och lov, det tar 2-3 minuter,  för krampen kom ju tillbaka på vägen hem och jag kastade nästan mig ner på en pall jag har i hallen. Men först fick jag dra och släpa upp dramaten upp för trappan, bor en trappa upp. Sen var jag slut.... Men fick lite energi efter kaffe och macka och nu har jag dammsugit upp alla fuskgranbarr som blev när jag klädde granen igår kväll. Fick nåt infall igår, sent på kvällen efter att jag borstat tänderna och tänkte bara hänga upp belysningen och sen ta pyntet idag. Men det kom upp pynt också    Och nu på em har jag fixat lite av pyntet som behövde ny tråd som man hänger kulorna med i granen. I år blev det silvrigt i granen. I vanliga fall brukar jag ha lila och liiite cerise kulor i också. Men det vill jag inte ha i år. Nu när den är klar så är det naturligtvis mörkt och inga bilder blir bra. Skall fota den i morgon så får ni se hur den blev.


Har varit ute en vända till sen, på em. Skulle ha en B12-injektion på vc. Efteråt gick jag till apoteket och skulle ta ut bl a ampullerna med B12, Mekobalamin. Då visade det sig att de var helt slut, även slut hos leverantören..... Jaha, så nu kanske jag får mig en testperiod utan B12, innan det tar slut för gott för det kommer det göra när jag tagit ut alla uttag på apoteket någon gång i vår. Kommer inte få mer utskrivet. Så nu får jag köra med ransonering. Det får bli 1 injektion per vecka först och sen 1 varannan vecka tills ampullerna är helt slut. Har 5 kvar tror jag. De förvaras på vc men jag håller räkningen i min almanacka. Man kan ju hoppas på att de fyllt på hos leverantören sen. Men jag är inte förvånad att detta händer. Det är så det är i vårt land numera ju. Ingen ordning på någonting.


Nä, nu skall jag sluta svamla dumheter    Ha det så gott!   

 
 
Nilla

Nilla

20 december 2019 11:51

Men jösses vad är det med folk? Du gör ju jättefina grejer för nästan inga pengar alls ju. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

20 december 2019 13:05

Ja, jag undrar samma sak, vad sjutton är det med folk? Blir så trött... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards