Direktlänk till inlägg 13 mars 2020

Fredag

Av Pisan - 13 mars 2020 15:10

 


God fredag! Det blir ett eftermiddagsinlägg idag. Har haft fullt upp med dusch och besök på vc. Där var det låsta dörrar som gällde. Fick ringa på en klocka och bli insläppt av en sköterska. Och så har de stängt Lättakuten helt. Man måste ringa och boka akuta besök nu.


När jag gick iväg till vc, för c:a 1,5 timme sen, vräkte snön ner. Nu skiner solen.... Och det blåser svinkallt. Det ska visst bli fint väder i morgon, då ska jag faktiskt försöka ta mig ut, åtminstone en liiiten bit.


Pratade precis med min äldsta dotter i telefon. Hon är förmodligen smittad av coronaviruset. Hon hade precis talat med en sköterska via Kry-appen. Hon ligger hemma med feber nu. Hon jobbar ju på en förskola och igår fick de skicka hem alla barnen, allihop, för de var förkylda allihop. Hur tänker man som förälder när man har ett förkylt barn i coronatider och lämnar det på förskolan på morgonen? Jag blev så, ursäkta att jag svär, JÄVLA förbannad när jag hörde detta   Nu är väl hela förskolan, inklusive personal, smittad.... Nej, nu orkar jag inte prata mer om den här skiten så jag byter ämne.


Nu har jag några tråkuppgifter att ta tag i här innan jag sätter mig och päser i soffan. Ska tömma diskmaskinen och sätta på en tvättmaskin och plocka undan ren och torr tvätt. Vet inte om jag skall kolla på Netflix eller nåt annat, jag får se hur det känns när jag satt mig där i soffan. Ikväll skall jag i a f se på Skavlan. Den där söta 9-åriga trummisen skall vara med och det vill jag inte missa.


Ha en finfin fredagseftermiddag och kväll!     

 
 
Ingen bild

Paula

13 mars 2020 16:23

Hoppas din dotter blir frisk fort igen. Ja du...jag har jobbat på dagis, och du anar inte i vilket skick föräldrar kan lämna barnen 😡. En del kom i pyjamas och med världens förkylning eller magsjuka.
Min dotter kände sig hängig idag, så vi håller tummarna för att hon inte blivit smittad! För då ligger min man illa till ☹️
Ha en fin fredag och en trevlig helg!
Kram 💖💖💖

Pisan

13 mars 2020 16:27

Ja, vi får hoppas att det går fort över. Och jag hoppas att din dotter klarar sig från att få det.
Jag vet att folk inte är kloka och lämnar sina ungar i samma blöja personalen satte på eftermiddagen innan och i pyjamas och med feber och magsjuka och förkylningar. Jag blir lika förbannad varje gång det kommer på tal... Folk är f-n inte kloka!
Tack, det blir en tråkhelg för min älskling kommer inte denna helgen. Kramisar! ♥

 
Bittan

Bittan

14 mars 2020 13:04

Hej! Så tråkigt att din dotter fått Corona och hoppas hon blir bättre snart. Men så tråkigt att läsa att de inte kan ha sina barn hemma när de är sjuka. Nu får vi hoppas att inte du får Corona. Vi har inte fått detta än och hoppas att vi inte får detta.
Imorgon skall vi fira min man som fyller 72 år men blir bara med våra barnbarn och min syster och man. Vi skall åka till affären snart och köpa en semletårta
Jag önskar dig en trevlig helg!
Kram från Bittan❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

14 mars 2020 14:07

Semletårta! Åh så gott! :-) Vad kul med lite kalas. Det verkar inte vara corona. Hon blev jättedålig igår kväll med hög feber och så svimmade hon och ambulans kom. De konstaterade efter EKG och blodtrycksmätning och lite annat att det var den höga febern som gjort så att hon svimmade. Hon hade ju varit dålig i magen på dagen och därför hade hon inte heller ätit och inte fått i sig något febernedsättande. Och de tyckte inte att det verkade som corona. Idag mår hon bättre tack och lov men magen är inte bra på henne. Kanske har hon fått nåt magvirus.
Ha det så fint vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

15 mars 2020 12:09

I dessa tider är det verkligen många förändringar. Här ser man dessutom inte mycket med folk ute. Vi tog en promenad i det ödsliga landskapet i dag. Vilken häftig fontän med skulptur

Så trist att din dotter blivit smittad men jag hoppas hon snart kryar på sig och hon är ju ung. Tråkigt att bli instängd.

Jag har missat sista Skavlan men skall se det nu på SVT play.

Sköt om dig och ha en fin söndag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

15 mars 2020 13:48

Ja, den är fin fontänen. Den finns i Trädgårdsföreningen inne i Gbg.
Det verkar inte vara det hon har, hon har förmodligen smittats av något magvirus på jobbet.
Skavlan var riktigt bra i fredags, den lilla trummisen var sååå härlig och söt ♥
Hoppas ni har en fin söndag. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards