Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Overkligt

Av Pisan - 17 mars 2020 16:08

 


Halloj! Så var det tisdag. Trodde en bra stund i förmiddags att det var onsdag. Det här med coronaviruset och alla extra nyhetssändningar har gett mig dagvillhet. Plus att jag ändrat så jag tar B12-injektionen i morgon istället för idag. Ska ta bara 1 gång varannan vecka, istället för 2 ggr/vecka. Ska försöka minska ännu mer vart det lider så jag drar ut på det hela och har ampuller lite längre för jag kommer inte få några nya utskrivna som det ser ut nu. Pratade med en av sköterskorna för ett tag sen och de hade haft ämnet upp på nåt möte, men när mina ampuller nästan är slut så skulle vi prata om det igen sade hon. Men jag tror inte att det blir några mer ampuller.


Idag har vi gråväder här, igår eftermiddag sken solen. Blåser gör det också och det är folktomt, man ser inte många som går förbi här, inte ens småungarna är ute och leker på lekplatsen på gården. Det känns så himla overkligt det här med coronakrisen. Det hela känns nästan som en katastoffilm.


Igår bakade lilltrollet surdegsbröd gjort av rågsurdeg. Hon satte igång med det direkt på morgon när hon vaknade, degen hade jäst över natten. Så när jag kom upp vid 11-tiden var brödet i stort sett klart. Så det blev en riktig gofrukost   Brödet är sååå gott! Jag gillar rågbröd. 2 stora lite runda limpor blev det. Det ena har vi framme för vår frys är knökfull... Nu har hon satt en vetesurdeg också och skall baka bröd på den lite senare i veckan eller i helgen då hon är ledig. 


Nu skall jag flytta ut i vardagsrummet. Har suttit här vid köksbordet sen frukosten. Har bl a fixat med ett halsband som skulle kortas ner. Och så har jag  lagt in räkningar för betalning på internetbanken. Nu är jag sugen på några avsnitt av iZombie på Netflix.


Ha en fin eftermiddag och kväll!     

 
 
wiper

wiper

18 mars 2020 12:41

Det är verkligen overkligt med denna Coronavirus och man känner sig instängd. Här har vi också varannandagsväder. I dag är det regn som gäller

Vi hade lite barn som lekte i går eftermiddag sen var det så tyst överallt och som du säger så är det som att vara med i en katastroffilm

Jag har själv aldrig varit med om nåt liknande. Vad härligt att din dotter bakar och är så duktig på detta. Båda dina döttrar är så driftiga och bra på mycket. Fina tjejer och en fin och driftig mamma också

Tur att det finns filmer och serier att kolla på annars kryper man ju på väggarna. Vi promenerar men det är nästan folktomt.

Ha det bra och sköt om dig
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

18 mars 2020 14:58

Ja, det är som i en katasroffilm verkligen. Det är helt dött här idag med. För mig är det inte så stor skillnad, jag är ju van vid att vara hemma mestadels, enda skillnaden är att dottern handlar allt. Men det är jag nästan glad för, det är ingen höjdare att gå och handla mat och sen släpa hem den upp för trappan här. Vi har ingen hiss.
Idag är det sol men det blåser nåt så in i bänken. Jag skall ut idag, till vc och apoteket. Det lär väl vara rätt tomt på de ställena också.
Tack, vad gulligt du skriver vännen ♥ Du är också driftig ju, håller igång hela tiden med nåt.
Ha det så gott ni med! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

18 mars 2020 19:26

Så mysigt att få nybakat bröd 😊 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 mars 2020 09:02

Ja, jättemysigt. Idag skall hon baka knäckebröd. Kramisar! ♥

 
Bittan

Bittan

19 mars 2020 16:19

Hej! Läste att du inte kan få dina B12sprutor längre så tråkigt.

Men kan du inte ta B12tabletter istället? Jag får sådana utskrivet på recept.

Så tråkigt med denna Corona och vi som är över 70 skall inte gå ut och vi försöker detta men idag var jag tvungen till Apoteket och handla lite mat som vi gjorde på förmiddagen då det inte är så mycket folk
Kram från Bittan ❤😀🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

20 mars 2020 11:01

Hej vännen! ♥ Nej, det funkar inte med tabletter, det är ingen brist jag har. Man vet inte riktigt varför B12-injektioner (de är i mycket högre dos än tabletter, väldigt mycket högre) fungerar på patienter med ME och fibromyalgi. Men att de har en positiv effekt vet man. Hur man kom på detta vet jag inte. Jag vet bara att jag fick mitt liv tillbaka när jag började med dem för c:a 10 år sedan.
Ja, det är ju inte klokt att det blivit som det blivit och att ni äldre inte kan gå ut och handla och träffa folk. Har ni ingen som kan handla åt er? Min äldsta dotter handlar åt mina föräldrar.
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards