Alla inlägg den 3 november 2014

Av Pisan - 3 november 2014 13:11

 


Ja, jag känner mig lite sån idag. Sleten. Har inte gjort så jättemycket i helgen men det krävs ju inte så mycket för en fibris för att man skall känna sig totalt klubbad.... I lördags hämtade vi lillungen vid prästgården tidigt på em och efter att ha lämnat henne hemma och i sängen (hon hade bara sovit 2 timmar på resan hemåt, 26 timmmar med buss....) åkte vi en sväng till Sisjön och Ö&B och Rusta. Hade lite saker som behövde inhandlas där, typ handtvål, maskindiskmedel, hårspray, tops etc. På kvällen var vi hemma och kollade klart på de avsnitt vi hade kvar av serien vi började titta på hemma hos älsklingen när jag var där sist; "True Detective". Så nu har vi sett klart den, den var bra tycker jag. Det skall visst bli en säsong 2 men inte med samma skådespelare som i första säsongen, vet inte om det blir lika roligt att se då....

Igår efter frukost så gick vi ner i källaren med sommargrejerna, så nu är det höst/vinter på min balkong. Och efter att älsklingen begett sig hemåt vid 2-3-tiden städade vi här och plockade undan sommarskorna, så nu har vi bara vinterskor i hallen, vilken lyft för hallen!   Nu ser det inte ut som att det bor 8 barn här längre.... Man kunde knappt ta sig fram där förut, det var skor överallt. Både vinter- och sommarskor var framme....


Just nu sitter jag här medans jag har ett brödbak på gång, det jäser. Det skall jäsa 1 timme. Så då hinner jag skriva inlägg här, bädda och klä på mig. Är rätt seg som sagt, det värker både här och där. Benen värker rejält, värre än på ett par veckor faktiskt. Det blåser som bara den ute idag. Orkar jag så skall jag gå och handla efter baket. Får se hur jag mår. Annars får jag handla i morgon efter jag varit på vc och fått min B12-injektion. I fredags influensavaccinerade jag mig också. Så nu kan influlensavirusarna härja som de vill. Stora dottern vaccinerade sig i torsdags och denna veckan är det lilldotterns tur. Vi skall inte ha sån skit här i familjen, det räcker gott med det som redan är tycker jag.


Ha en finfin måndag!   


 


P.s Har hittat ett nytt ställe som har fina bloggbakgrunder, klicka HÄR så kan du kolla själv      

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards