Alla inlägg den 11 november 2014

Av Pisan - 11 november 2014 15:20

Ni tror väl jag har blivit bloggalen nu, 3 inlägg på en dag!! Och här kommer ett fjärde!    Det är väl så att jag mår lite bättre idag, har varit på benen nästan hela tiden sen jag vaknade i förmiddags. Har varit på vc och fått min B12-injektion och handlat hem lite matvaror. Har precis ätit lite champinjonsoppa och några tunna kex. Det är vad magen klarar. Grönsaker och frukt funkar inte alls nu. Skall ta det lugnt med kosten hela veckan tänkte jag. Dumt att utmana ödet....

Men nu är jag trött och det blir soffan.


Anledningen till detta inägg är det här:


 

 

Minijulgranskulor som jag gjort örhängen av. Har kvar rätt många kulor så vill du köpa ett par går det bra, har i färgerna: blank svart, blank cremevit, blank pärlemor, matt svart, matt silver/grå och blank silver/grå.

   

     


Armbandet överst med namnen har jag gjort åt mig själv. Såna kan jag också göra på beställning, i de flesta färger, bokstäverna finns i svart och vitt. De cerisa örhängena gjorde jag till mig själv av ett halsband jag köpt på loppis och armbandet i mitten har jag också gjort till mig själv, det är cerise och inte vinrött som det ser ut som. Till sist ett armband av fimopärlor i svart och lila som jag gjort själv, trädda med metalldel på smyckewire.

Det var länge sen jag lade upp bilder på smycken här inne, det har blivit att jag lagt upp dem på fejjan, och tagit bilderna med telefonen, det är därför det inte är så bra kvalitet på bilderna.


Ha en fin eftermiddag och kväll!   


Av Pisan - 11 november 2014 15:09

 


Här är julugglan jag köpt, eller rättare sagt; dottern köpte den åt mig på Ö&B som ligger nära hennes skola. Den kostade 69:- har jag för mig, eller kanske var det 79:-..... hmmm.... Minnet är det inget fel på, det är bara lite kort    Dottern skickade en bild till mig på den när hon fick syn på den förra veckan, hon vet ju att mamma äääälskar ugglor   Den står nu i en av mina bokyllor, kan ju inte ställa undan en sån sötnos för att vänta på advent... 

Av Pisan - 11 november 2014 13:37

 


Måste tipsa om dessa tvålar från Gunry, finns bl a på Rusta. Jag har köpt hem Apelsin & Nejlika, den doftar underbart!! 

Av Pisan - 11 november 2014 11:45

 


Förbannade mage! Förbannde fötter! Förbannade ben! Förbannade huvud! Jag är såååå trött på det här! Jag vill vara vanlig.

Mår bättre än igår och i förrgår men absolut inte så pass bra att jag kan säga att läget är som vanligt. Förbannade diabetestabletter!!! Är helt säker på att ändringen av dem ställer till det i min mage. Funderar på att återgå till att ta alla på en gång på kvällen som jag gjorde förut. Magen kommer säkert att lugna sig så småningom men jag orkar inte vänta tills dess! Det är för jobbigt. 


Men nåt som är gott och det är att sitta med fossingarna på Cirka! Gör det just nu, det enda som känns bra just nu. Och för er som inte vet vem Cirka är kan jag säga att det är min cirkulationstränare, den är underbar! 


Ha en fin tisdag godingar!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards