Alla inlägg den 23 november 2014

Av Pisan - 23 november 2014 17:46

Nu har jag ääääntligen fått svar av doktorn! Kl 17.40 en söndagseftermiddag.... Min gamla doktor alltså. De, alla läkarna på vc, har beslutat att de läkare där på mottagningen som känner sig trygga med att skriva ut B12-ampuller ska fortsätta med det. Men min nya doktor är ju inte en av dem. Så hon, mina gamla dr, skall fortsätta att skriva ut just de ampullerna till mig och så skriver han, den nya, ut de andra medicinerna och tar hand om mig för övrigt. Såååå skönt att äntligen ha fått ett svar, det tog "bara" ungefär 2 veckor att få svar på det.... Har ju undrat hur det skall bli, oroat mig över att jag kanske skulle bli tvungen att söka mig till en annan mottagning. Gott, nu kan jag fokusera på annat. 


 

Av Pisan - 23 november 2014 15:51

 


Halloj! Det är söndag eftermiddag och jag sitter vid köksbordet med tända ljus, det är redan mörkt ute. Har precis kommit upp ur soffan där jag legat och vilat mig en stund. Behövde det efter dammsugningen jag tog tag i när älsklingen åkt hem. Så nu har jag rena golv. Jäklar vad dammråttor det var här innan, hårbollar skulle man egentligen kalla dem för det är hårstrån med lite damm i som ligger lite här och var. Det märks att det bor 2 långhåriga här... 


Vi hade det jättemysigt igår. Vi började ju med Åhagas julmarknad i Borås. Nä, egentligen började vi på Maxi som ligger bredvid. Vi gick dit först, innan marknaden öppnade. Jag köpte ögonbrynsfärg och ett ljus. Julmarknaden var jättemysig. Och det var luftigt mellan alla stånd så det var rätt lätt att röra sig där inne fast att det var rätt mycket folk mot slutet, precis innan vi gick därifrån. Fick köpt lite av varje som senap, pepparkakor och korv. Älsklingen köpte glögg och ost också. Och så köpte han ett par jättefina örhängen och 2 kylskåpsmagneter till mig   Gissa motivet    Skall lägga upp bild i veckan så ni får se. Efter marknaden åkte vi till Citygross och handlade, köpte grytbitar av fläskkött och fläskytterfilé. Grytbitarna och hälften av fläskytterfilén lade jag i frysen. Stekte skivor av ytterfilén och gjorde sås på skyn och så hade vi klyftpotatis till, jättegott! 

Idag blir det rester till middag, vi har en hel den såna i kylen och jag känner inte alls för att laga mat idag så det blir perfekt. Är trött. Som f-n. Blir nog soffan resten av dagen, om jag inte får nåt ryck att pyssla eller så, är sugen på att göra örhängen. Och göra i ordning en bricka med granris (som jag knyckte i vägkanten på väg hem igår em   ), lykta och kottar att ha ute på balkongen. Skall göra i ordning en bricka till köksbordet också. Men det är ju ingen brådska, har ju en hel vecka på mig. Men faller lusten på så är det bara till att köra igång.


Ha en finfin söndagskväll!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards