Alla inlägg den 13 november 2014

Av Pisan - 13 november 2014 10:35

 

God morgon! Man kan tro att jag förtog mig häromdagen med alla inlägg för igår blev det inget alls...    Men igår låg jag hela dagen, mådde riktigt risigt. Magen fortsätter att krångla med mig och igår var det bedrövligt och jag var alldeles matt och hängig och orkade bara ligga ner. Dessutom hade jag sovit dåligt, blev väckt av grannens ylande hundar kl 4 på morgonen... Guuud vad trött jag är på dessa hundar nu. Trodde aldrig att jag skulle säga nåt sånt men nu är det faktiskt så. De ylar och skäller dygnet runt i stort sett. Det var inte så farligt när de bara var typ 3 st, nu är de väl minst 7 st. Förresten; hur kan man ha 7 hundar i en liten 3:a, blir det inte trångt? Sådär ja, nu fick jag gnällt lite också. Jag har förresten inget emot hundar annars. Gillar dem faktiskt.

Jag blev alltså väckt kl 4 och sen låg jag vaken i flera timmar   Kunde liksom inte komma till ro, somnade jag blev det bara sån där ytlig sömn med knasiga drömmar. Gick och lade mig på förmiddagen efter frukosten men det var likadant då, det blev en kort sömn som var ytlig med knasiga och störiga drömmar bara. Kunde lika gärna ha låtit bli att försöka sova. Men jag var dödstrött när jag gick och lade mig igår kväll och somnade på stört och inatt har jag sovit bättre även om jag vaknade till tidigt i morse, men lyckades somna om.


Idag ser det ut att vara en riktigt råkall dag ute, har inte vädrat näsan men ser på de som går förbi här utanför att de är välklädda, från topp till tå. Grått är det i a f och jag har tänt några ljus här i köket för att lysa upp det hela lite, det blir ju så mysigt med levande ljus   

Har ont i magen nu med men hoppas att det inte blir lika jobbigt som igår. Idag behöver jag komma ut och handla hem lite. I morgon är det tänkt att jag skall ta bussen till älsklingen i Småland, men då måste jag må bra mycket bättre än vad jag gör nu, annars orkar jag inte med resan. Hoppas älsklingen vill komma hit istället om jag inte orkar?


Nästa helg är det 1:a advent!! Vad härligt! Då lyser hela landet upp ju   Allt blir ju genast mycket trevligare. November är en urtrist månad medans december är mysig. Januari och februari är urtrista med...


 


Hur brukar du göra med julpyntet? Börjar du pynta lite grann vid advent eller åker allting fram? Det är ju lite olika det där ju. Jag har en väninna som plockar fram hela julen 1 november.... Lite väl tidigt tycker jag. Jag brukar ta fram lite änglar ihop med julstjärnor och stakar till advent och sen kommer tomtarna fram runt Lucia ungefär. Jag älskar tiden innan jul, det är så mysigt ju!   


Nä, nu kurrar magen för mycket, måste fixa nåt att äta till frukost. Ha en finfin torsdag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards