Alla inlägg den 26 november 2014

Av Pisan - 26 november 2014 10:41

 


God onsdag! Här sitter jag med en mugg jul-te, gott. Har pyntat lite här i köket så det känns riktigt juligt nu, och så har jag ställt in radioboxen på en julradiokanal från USA. Härlig julmusik. Och så har jag lite tända ljus, myyyyys.


Har varit uppe några timmar, gick upp vid 7-tiden idag. Hade en morgontid till doktorn på vc. Nu fick jag gå igenom min lilla lista med saker jag behövde ta upp med en läkare + att vi stämde av medicinförändringarna vi gjorde när jag var där sist. Jag behöver inte öka diabetestabletterna utan kan hålla kvar den dos som min mage tål, guuuud vad skönt det kändes att få höra det! Däremot var en sak mindre rolig; jag har en hudförändring på ryggen som han, doktorn, fick titta på. Han skrev en remiss direkt, som går iväg idag förmodligen, till hudkliniken på Sahlgrenska med frågeställningen malignt melanom..... Han skall även skriva remiss till handkirurgen för en knöl jag fått på höger tumbas. Han visste inte vad det var heller. Varför jag är jättedarrig och skakig och ryckig i muskulaturen över hela kroppen visste han inte heller... Får prova att höja dosen Inderal för det. Jag hade på tungan att säga: "VAD vet du då???" Kan inte en allmänläkare se skillnad på en mjällvårta och malignt melanom??? Det skall jag fråga hudläkaren tror jag. Han konstaterade dock att jag är i stort behov av fotinlägg, har snedställningar i fötterna och det är inte konstigt att jag har så ont. Talade om för honom att jag har haft fotinlägg, i 3 år och jag fick bara mer och mer ont i fötterna av dem så jag slutade med dem. Han sa att de flesta ortopedtekniker är mer eller mindre oseriösa och bara vill sälja specialskor och inte vill hjälpa till med uppföljningar och korrigeringar hos folk de hjälpt med inlägg. Men han hade namnet på ett ställe inne i stan som var bra. Men hur skall jag ha råd med det?? Nu har jag dessutom bokat resan jag skall göra med mina gamla klasskompisar till Spanien i vår. Hade inte detta blivit gjort hade jag fått strunta i den resan och skaffa inläggen, hur jag skall göra nu vet jag inte....

Känner mig rätt uppgiven nu. Vill helst vara för mig själv, men det blir ju svårt när ungarna kommer hem i eftermiddag. Jag vill bara sitta här i mitt julmysiga kök för mig själv.


Nu skall jag äta min frukost, har inte gjort det än för jag är inte hungrig men jag måste ta mina mediciner nu och då helst ihop med nåt ätbart.


Ha en fin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards