Alla inlägg den 5 november 2014

Av Pisan - 5 november 2014 08:13

 


Börjar min dag med samma känsla som igår. Huvudvärk. Den är fortfarande kvar alltså. Är uppe tidigt p g a det och att jag skall till vc och min nya dr kl 10. Är aningens spänd inför det mötet. Ska jag behöva dra hela historien för den här människan eller har han läst på? Är han avigt inställd till att tala om mer än diabetesen? Man vet ju aldrig. Har i a f en lista med mig med saker som jag behöver prata om. Är faktiskt nervös inför det här läkarbesöket, brukar inte vara det. Har ju haft samma läkare sen 2000 fram tills nu och så är det ju faktiskt så att en vc är en ganska van miljö för mig eftersom jag jobbat på vc och inom vården i många år. Så nervös har jag inte varit förut. Men nu är ju situationen en annan för mig. Har ju inte jobbat sen 2006 och den här läkaren känner jag inte.

Som jag skrivit tidigare så tror jag ju att diabetesmedicineringen kommer kompletteras, är övertygad om att proverna jag lämnade förra veckan inte visar nån förbättring vad gäller blodsockret för jag har ju inte kunnat öka dosen av diabetestabletterna så mycket som diabetessköterskan ville. Min mage har ju sagt stopp för mer än en halv sån tablett.


Satt uppe sent igår kväll, hade så ont i huvudet så jag kunde inte lägga mig, kan inte ligga ner med sån huvudvärk för då känns det som att huvudet skall explodera. Har sovit sittande inatt och det är ingen höjdare   


Nu skall jag äta frukost. Ha en fin onsdag!   


 


Uppdatering kl 12.05:


Besöket på vc och nya doktorn gick både bra och dåligt. Han var trevlig, saklig, noggrann och har ändrat rejält i min medicinlista. Han har helt andra åsikter än vad min gamla läkare har. Diabetesproverna och ämnesomsättningsproverna var bra. Den enda ändringen blir att vi skall sprida ut diabetestabletterna under dagen och inte ta allihopa på en gång på kvällen som jag gjort hittills. Medicindosen för gikten skall halveras och nya prover skall tas om 3 månader. Morfinplåstren skall jag testa i en liiite högre dos än den jag har nu. Funkar det dåligt (om jag får hemska biverkningar igen) skall vi testa med morfintabletter, han tyckte det var bättre än plåster men jag är ju van vid plåstren och han tyckte det var ok att skriva ut det. Men B12-ampullerna vägrade han skriva ut, han tror inte på det sade han.... Jävla gubbe!! Så nu måste jag hitta någon annan som kan skriva ut det åt mig, skall ringa Gottfrieskliniken innan jag hör med distriktssköterskan här på vc om någon annan läkare där kan tänka sig att skriva ut det. Nu  är jag trött....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards